Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2410 ggr
Kickan90
0

DvärgPinscher

Någon eller några som som föder upp Dvärgpinscher med eller utan stamtavla?

Jag är ganska erfaren utav rasen och jag har tränat andra hundar allt från blandisar till renrasiga, osäkra till aggressiva. Har tränat en valp på 8v & jag har passat en valp på 15v i 3 veckor och tränat den =)

mer info kan ges, jag har även en vit schäfer/labbe här hemma som älskar andra hundar.

Vi bor i kristianstad.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Catnap
0

Söker du en dp eller blandrasvalp som är till salu alltså? Kolla i så fall på rasklubbenshemsida efter uppfödare i närheten, där kan man se vilka som är aktuella med kullar eller så letar du på Blocket efter blandvalpar till salu

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Bunn
0

På blocket finns det oerhört mycket dp annonser, bådre ren- och blandras.

Kickan90
0

har tittat, men och kontaktat uppfödare.
men undrade om de var några här inne som födde upp =)

Medarbetare på

Kickan90
0

Putt. Någon som vet någon uppfödare?

det behöver inte var renrasig eller ha stamtavla.

Medarbetare på

[ElisiaJohansson]
0

Varför vill du inte ha stamtavla?

Kickan90
0

#5 vad gör det om det är en blandras?

Medarbetare på

Tangotime
0

#6 Man vet inte om allt är kollat. Anledningen till att valparna inte registreras brukar ju vara för att det antingen är andra raser i eller att det är någon vajsing med hälsan hos föräldrarna.

Sen låter det ju som du tränar en hel del. Köper du en blandras begränsar du möjligheterna att tävla om du skulle vilja det i framtiden.

Kickan90
0

#7 jag tränar mest på egen hand och går på blandrasutställningar, därför är det inte så viktigt med stamtavlaGlad

Men visst kommer jag kolla så att uppfödaren har ögonlyst och gjort patuella undersökningar eftersom det är de många kennlar för att de inte har problem med höfter och att skk inte kräver att de höftröntgas, men jag ser gärna att uppfödaren har höftröntgat föräldrarna med för säkerhets skull.

Medarbetare på

Tangotime
0

#8 Men om du nu är så noga med att uppfödaren kollat patella osv är det väl ändå bättre att köpa en med stamtavla? Varför skulle en seriös uppfödare som kollar sina hundars hälsa och mentalitet så noga (det kostar ju en del) sälja billigare utan stamtavla?

Kickan90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaja, det blev ingen dvpinscher =)
har tingat en amstaff tik<3
hon är bara så underbar och jag ska träna henne i lydnad,spår, agility och drag :)

Medarbetare på

Catnap
0

#10 Oj, där gick det undan. Hur kommer det sig att det blev rasbyte så där plötsligt? Kul att det blev en renrasig hund. I och med att du har lite planer för träning så tror jag jag kan gissa vilken kennel den kommer ifrån om det är en brukskennel du köpt?

Hon är jättesöt!

//Angelica

Tangotime
0

Säger som #11 där gick det undan. Impulsköp? Amstaff och DP är ju inte helt lika…

Kickan90
0

Nej detta är inget impulsköp.
Jag har alltid varit intresserad utav rasen innan, också hittade min kompis denna valpen osv.

Vet att De är helt olika men de har alltid varit en dröm att ha en amstaff och jag har kollat men ingen har fallit mig i smaken förutom hon! :D

Medarbetare på

Catnap
0

Vilken kennel kommer hon från? :)

//Angelica

Kickan90
0

En privat person =)