Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1719 ggr
saandrra
0

Hemsida eller blogg?

Som rubriken lyder!

Vad gillar ni bäst?
1. Hemsida m. blogg
2. Blogg

För och nackdelar med att ha dem.
Vad är roligast att läsa i?

Tangotime
0

För min del är hemsidor mest intressanta. Men jag läser hellre bloggar om det är någon jag känner. Men vad främmande människor käkat till frukost ger jag sjutton i. Ska man ha en hemsida ska man dock ha ett syfte med den annars blir den inte så intressant. Att ha en hemsida där man skriver om sin hund och vad man tränat osv är ju som en blogg. Uppfödare vill jag ska ha hemsida där dom skriver vad dom har för mål med sin avel osv. Jag bryr mig inte så mycket om en uppfödares blogg där det står att den och den varit i skogen eller den och den hunden fått ck på utställning.

AnneN
0

Föredrar hemsidor gärna med en tillhörande blogg.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Hilo]
0

Föredrar hemsidor.
Bloggar tenderar att vara lite för lama, eller alldeles för långa att behålla mitt intresse..

saandrra
0

Ja själv har just nu en blogg, men jag ska skaffa inom kort en hemsida.
För att jag tycker det  känns som man inte vet vem som bloggar. Har man en hemsida med blogg så kan man ju även skriva vem man är, vilken hund man har, osv. Man ser vem det är mera.

Eller hur? Visst kommer det bli mycket bättre? Eller va tyck ni? :)

tsset
0

Beror på vad den innehåller och vad syftet är!

Att ha hemsida + blogg bara för att det ser bättre ut är inte något jag gillar. Det märks så tydligt när sidor är skrivna för sakens skull och inte för att de fyller någon funktion. Även i de fall det vara är blogg eller bara hemsida.

Har man alltså ingen användning av en hel hemsida på det sättet föredrar jag rena bloggar. Man KAN ju faktiskt anpassa dem ganska mycket, det är inte omöjligt att göra en blogg som ser ut precis som en hemsida heller ;) Så i #4s exempel skulle jag lägga till sånt som vem man är och vilka hundar man har i sidan av bloggen, så får man tydligt fram det också :)

Jag har kört blogg ett tag då jag inte är överens med mig själv om jag verkligen behöver fler sidor än, och hur jag då ska lägga upp det. Börjar väl bli dags snart, men det lär ta sin tid. Först ett år senare är jag nöjd med bloggen så ja…skapande tar tid! Kan i vilket fall lägga till fasta sidor när jag känner för det, så för mig är det inga större bekymmer.

I andra fall är jag helt på #1s linje. Uppfödare ska t.ex. ha hemsidor tycker jag. Sen får de för mig gärna ha bloggar också, OM de är innehållsrika så jag t.ex. kan leta upp någon mamma till en tänkt valp och få reda på mer om henne. t.ex. olater, träningsmängd, resultat osv. För, det som är MYCKET för någon är LiTE för en annan.

Jespersen
0

Håller med #1.