Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 1693 ggr
blondiie
0

utställning

Kan min hund som aldrig varit i en "folkmassa" åka på utställning? Då inte för att vara med utan bara för att kolla folk,hundar?

Jespersen
0

Om ni är beredda på att åka hem om det går dåligt så är det ju värt ett försök. Åk in till stan en liten stund och prova först kanske? Är hunden lugn bland folk annars?

blondiie
0

Ja han är jätte lugn bara de inte är barn som härjar :P

[ElisiaJohansson]
0

#2 barn kan de nog va

blondiie
0

Barn är inget problem de är bara de att han vill leka med dom men har varit på midsommar firande och ställde mig med hunden mitt i allt. Vi bara stod där och efter ungefär 10 minuter lade han sig ner.. de tycker jag va bra gjort för de va första gången han va med mycket folk.

Taxelina
0

Om du endast går på utställning för att titta så behöver du ändå ha med dej ett vaccinations intyg.

Det kan vara väldigt rörigt på utställningar, då många utställare är nervösa och smittar av det på hundarna. Men om man håller sej på utkanten i början, så ser du hur din hund beter sej.

Va duktig du är som tar med din hund på sånt här så den får vänja sejFlört

blondiie
0

Tack! :) Vad ska man tänka på när man ska på utställning(men inte vara med) ?

Yessica
0

#6 Kolla så man verkligen får ta med hundar som inte ska ställas ut. Speciellt på inomhusutställningar får dom inte följa med. Brukar vara ok på utomhusutställningar. Du måste ha med vacc.intyg som är giltigt även om du inte ska ställa ut.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

blondiie
0

Okej. :)