Miljöträning i Gävle
Imorgon, dvs tisdagen den 27:e, ska jag ta en buss in till stan, knalla omkring med Raksha och Vidar någon gång mellan ca 15 till straxt efter 16. Troligen blir det i Boulongern/stadsträdgården. Vet inte än exakt vilken buss vi tar, och Krister hämtar oss när han slutat jobba och vi ska shoppa mat.
Är det någon annan som vill träna sina hundar på möten, bara vara nära andra hundar utan att hälsa eller busa, samt att varken bada eller jaga ankor, så vore det skoj om vi fick sällskap!
Jag kör skvallerträning med klicker, och behöver möta fler hundar än man gör i Norrsundet, för att få lite mer utmaningar…
Kram Elin
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Hallå, Gävlebor! Ingen intresserda?
Jag tar en buss så jag kommer till stan 15.15, går från Vasaskolan till Boulongern, och blir hämtad där straxt före 16.30, skulle jag tro. Vore skoj om nån mer kom, annars får jag hoppas att det är många där och rastar hundar ändå. Har dock hänt i dylika väder, att det är tomt. Tur att det finns ankor att träna på i alla fall!
MVH Elin

synd att man bor i skåne, annars så hade man ställt upp!
För miljöträning frå man aldrig för mycket av! =)
ja säger som tina synd att man inte bor nämre… =/ hoppas det går bra idag…

Jadu min skröppel gubbe kör jag inte iväg med på miljöträningar längre. han behöver inte det, och jag tror inte han skulle uppskatta det längre faktiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

men åsa då…säjj att ni ska till er sista resa….(veten) och "miljöträna", så går han nog med på det åsså *hihiihii*

Fast jag kan nog inte göra det. Gubben skulle bli så arg då.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det blir ju träning av att åka buss och gå på en halvny plats oxå, och är ingen ute med hunden, så finns ju ankorna, och sen får Raksha vakta bilen när vi handlar, så de blir garanterat trötta i huvudet ändå.
Om man bokar in med någon annan, för träning, är ju fördelen att då kan man gå en slinga och mötas hela tiden, och kanska stanna, avancera för att tillsist kunna stå och prata bredvid varandra utan reaktioner från de i vanliga fall obstinata hundarna…
MVH Elin
Åsa! sacko skulle inte enns resa sig för att miljötränas han är alldeles för smart för att gå på dina finter. Därimot skulle nog Skorpan hänga med men hon har sån liten hjärna så jag har givit upp