fattar inget...
Mindre bra dag idag. Teddy har börjat morra och attackera Zac, helt utan anledning. Han gjorde likadant mot Molle som fick flytta till en kompis pga detta.
Jäkla Teddy, han och Zac har alltid varit vänner. Fattar nada! =( Om inte detta visar sig vara ngt tillfälligt ifrån hans sida vet jag inte vad jag ska göra.
Ngn som vet eller kan ge ngr teorier om varför?
Hur gamla är hundarna i fråga?
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Teddy är 2 år och 4 månader och Zac är 3 år. Bägge kastrerade sen de var typ 1 år.
Vad pågick när detta hände? Vart hände det, vilken tidpunkt, vad höll du på med, vad hade ni gjort innan, hur var hundarna mot varandra innan… hur ser det ut med motion och hjärngympa, har det varit mer/mindre på sistone?
Har han undersökts av veterinär för att utesluta fysiska smärtor som orsakar detta?
Grejen är att vi precis kommit in ifrån en långpromenad. Under promenaden lekte de och var som vanligt emot varandra.
När vi kommer in hoppar Teddy upp i kökssoffan, Zac kommer in för att dricka i köket och då börjar Teddy morra. Verkligen utan anledning.
Det har varit mindre motion på sistone eftersom det varit så varmt. Så idag var väl den första riktiga rundan på ett tag. Antar att det kan vara det…? Vore verkligen bra om det är så. Pga tidigare händelser så vet jag att Teddy måste få mkt motion osv men värmen har liksom slagit ut oss.
Kan värmen göra honom typ slö och hängig och grinig? Vet att det händer människor.
två färdigvuxna hanhundar samt terriers(?) I'm not surprised.
≧◔◡◔≦
Fast Zac är schäfer =) but I see your point. Jrt kan vara knäppa om de inte får det de behöver.
Nu har han varit som vanligt enda sen jag kom hem ifrån stallet. Tror att det är värmen och mindre motion som gjorde det. Men ska hålla ögonen öppna iallafall. Cykla och träna mer. Har väl varit lite lat i värmen.
Men gud vad fort en hund kan vända så där. Ngr dagar utan redig motion tycker man ju inte gör så stor skillnad.
Tack Tsset. Det var du som fick mig att tänka på motionen. Känns bättre nu. Hoppas verkligen det blir bättre.
fast jag skulle snarare satsa på hjärngympa om något än ren motion iom att det kan bli nästan för mycket av den varan också + att även aktiva hundar ska kunna palla lugna dagar.
Det förekommer tillfällen då hundar som levt ihop helt enkelt inte klarar att leva med varandra, vidare kanske herr Teddy har ont nånstans?
≧◔◡◔≦