Vilka raser passar in? :-)
Vi har inga planer på att skaffa hund just nu… men man kan alltid få drömma lite om framtiden. Och det är alltid roligt att lära sig något nytt
Vi har aldrig haft hund tidigare.. men har tre katter 
Jag skulle i så fall vilja ha en hund som är liten/mellanstor, fäller lite, lättlärd, glad, lekfull, passar ihop med katter, kan både ta lite längre promenader som att slappa i soffan, träna t.ex. agility, utställning och gärna "allergivänlig" (vet att inga hundar är helt allergivänliga)… men ge mig tips på ALLA raser som ni tycker passar in även "icke allergivänliga" 
Vilka raser tänker ni på då ni läser mitt inlägg? 

Cavalier, inte så allergivänlig menmen :P
Sen Coton De Tulear. Vet inte om den är allergivänlig?

Jag tänkte på en cocker i någon vargant, eller en spanigel. Om man tänker amrerikask cocker spaningel så fäller dom klant alls oc hat typ sidenpäls so. En del alergiker klara av. Om du inte gilla päls vård går de att klipa dom
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Lagotto:D
-mellanstor hund
-fäller inga hår
-lättlärd, glad, lekfull, passar ihop med katter
-Passar perfekt till Agility, utställning
- Allergivänlig:)
#3 Coton är oftast allergivänlig, jag är inne på den rasen själv. Uppfödaren jag känner har en superallergisk son som inte känner av hundarna, så oftast är dte inga problem.
Jag tänker som ofta på Eurasier. Det ör inte för att vara tjatig jag ibland tipsar om denna ras, utan för att de passar helt enkelt till väldigt många. De är inga brukshundar, men de är riktiga familjehundar, följer gärna med på Allt, samtidigt som de kan ta en (eller fleeeera) dagar i soffan.
Jag har precis börjat lydnadskurs med min, o instruktören är riktigt imponerad över hur lätt han lär sig o hur bra vi jobbar, så hon propsar på att tävla. Likaså tycker han det är jätteroligt me agility. O jag vet flera eurasier som är bra på både lydnad o agility.
En lite "alltiallohund" kort sagt, om man inte har några jätte-ambitioner för att tävla i diverse. Även om det såklart kan gå jättebra, men det är ju som sagt ingen arbetande ras på det viset.
Lagotto Romagnolo, Pudel (dvärg/mellan) eller Bichon Frisé :)
Har själv en dvärgpudel, hon är jättelättlärd, duktig på agility, fäller inte och en i familjen är allergisk (har astma) men tål våran lilla Pudel, och vi har 3 katter men hon ignorerar de för det mesta, annars så luktar hon bara lite på de.
Keeshond, verkligen :) Passar in perfekt på alla punkter

bichon frise, malteser, keeshond, Pudel, tibetansk terrier :)
Nakenhund, puff?
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua