Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 5037 ggr
Sandra
0

Kyltäcken

Är det någon som har ett kyltäcke? Läste på nätet om ett kyltäcke som man lägger i vatten ett tag och sen ska man lägga det på hunden för att svalka av den.
Det kallas Swamp Cooler och sitter precis som ett vanligt täcke. Problemet vi har med vår hund är att han inte gillar att ha täcke på sig. Så jag undrar om det är någon som har sett om det finns en kylfilt istället nånstans? Så att hunden kan lägga sig på filten istället.

Jag har sökt runt på nätet och hittar inget annat än detta täcke. Vore perfekt om det fanns nån form av filt också.

Saiipz
0

kan du inte bara lägga ut täcket så de blir som en filt? :)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Yessica
0

Jag skulle nog föredra kylfilt som hunden själv kan välja om den vill ligga på eller inte. För att kyla en hund räcker inte att kyla ryggen bara. Då kanske man kyler musklerna bara? Har man en kyldyna kan hunden själv välja att gå bort/gå dit när den vill.

Jag använder ingenting till mina, Sting lägger sig själv gärna på altanen mitt i solen där det är ASVARMT och myser. Svårt att få bort henne därifrån, och kommer det skugga där hon ligger flyttar hon på sig så hon följer solen. Hahaha! Så hon behöver ingen kyldyna eftersom hon själv väljer värmen. Glad Pippi håller sig helst i skuggan, och så brukar jag spola av tassar och mage på henne. På Sting också ibland förresten.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

MeMilly
0

Vad bra med en länk om vad det finns! Jag har letat lite överallt och inte hittat någon. Har nämligen märkt att min hund inte direkt är förtjust när det blir varmt och är lite obekväm att ligga i solen Tungan ute

Sandra
0

#2 Tack så mycket för länken! En sån får det bli.

Just nu när det är så varmt så har vi lagt handdukar i frysen o sedan tagit fram så att Charlie får lägga sig på den om han vill. Han ligger på den från första stund vi lägger den på golvet tills den blir rumsvarm.

#3 Verkar som om din ena hund har missuppfattat det där med sol, hehe. Skönt att hon inte lider i värmen.

Yessica
0

#5 Hahaha! Ja, det skulle man kunna säga. Flört Lite knasig är hon allt.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

mugogi
0

Fick ett tips av en kompis som föder upp westie. Hon brukar ta kylklampar ur frysen och lägga i botten av hundburen, sedan massor av handdukar o/e täcken/filtar ovanpå. Det ska ju inte vara kallt för hunden att ligga på, bara svalt. Hennes hundar älskar det! Dock inte min eftersom han älskar värme :)

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C