Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3057 ggr
NaimaG
0

Bortskämd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ludde har en hel låda full med koppel och halsband och idag fick han nytt igen. Vi skaffade honom ett gult nomehalsband som vi tycker är lite klashigt på honom. Samt att vi, trots att jag är smått emot det och fråga mig inte varför, så skaffade vi ett flexi på 5 meter.

Jag kan säga så här, direkt när flexit kopplades på och nya halsbandet satt runt hans hals blev han en helt annan hund. Han är mer lydig, drar inte ett skit och är så lätthanterlig specielt med ett flexi koppel.

Stilig blev han i det hela också.

I samband med koppelköp köpte vi även en tandskrapa för tänderna så nu har han inte de minsta tandsten och kritvita tänder och han bara njutar av att hans tänder nu är fixade.

NaimaG
0

Det är mycket nu med Ludde så här innan flytt och allt. Han blir riktigt bortskämd och vi passar på att fixa allt till honom innan flytt liksom detta och kommande kastrering. Vi ska även skaffa honom en skyddsväst som skyddar hans mage när han traskar i terrängmarker och mycket annat.

Det är riktigt kul nu när man verkligen tar tag i och har möjligheten att ta tag i allt det man tidigare bara skjutit upp av olika orsaker. Både jag och min man är just nu riktigt engagerade i hunden för att få allt fixat.Skrattande

Bilden togs i förrgår och Ludde ser ut att le på den bilden.Kyss

Taxelina
0

Du har gjort en bra investering i ett flexikoppel tycker jag.

Använder man det rätt så blir det lite mer frihet för hunden. Man ska givetvis inte använda det vid trafikerade vägar eller liknande.

Jag måste bara fråga en sak. Varför har du skyddsväst för att skydda magen på hunden när den är i skogen?

Vi jagar och använder skyddsväst för att skydda hunden från rovdjurs attacker.

Det låter som om din hund har väldigt ansvarsfulla ägare.

NaimaG
0

#2 För han springer i högt ris och över stockar och sten i skogen så jag vill gärna skydda hans kropp från att få pinnar i magen som kan orsaka sår och liknande. Jag vill ju han ska kunna springa i våra djupa norrlandsskogar och då helst utan att han skadas på något sätt. Vad jag förstått ska de västarna även fungera som skydd bland högt ris osv. Oranga är dem ju också så då ser man vart hunden är någonstanns, specielt vintertid då han är vit. Tungan ute

NaimaG
0

Nu var vi iväg och provade en skyddsväst åt honom dock fanns det ingen som passa. Största storleken var storlek 10 och den var för liten för honom så skyddsväst blev det ingen men vi passade ändå på att köpa ett par leksaker, en boll och en pipleksak, samt en reflexväst åt honom. Just nu har vi en mycket glad hund här hemma. Skrattande

Reflexvästen kommer väl till hands på kvällarna, framförallt vintertid. Vi ska klippa bort de långa spännen som hänger ner och bränna ändarna så han inte störs av det.

NaimaG
0

Pipleksaken är populär och den har han favoritiserat, basketbollen han fick var inte lika omtyckt men den är bra att använda som apportboll ute då han älskar apportering.

jaanniepaalm
0

hihi vad vacker han är :)

Katti
0

Jag skulle inte kalla en hund för bortskämd för att han får saker. Hunden bryr sig inte ett spår om saker (visst, roliga leksaker, men de blir inte roligare för att ni köper istället för att göra dem!). En hund som får mycket uppmärksamhet är däremot bortskämd (på ett positivt sätt). Och er vovve verkar ju få både och! Klart han är nöjd Skrattande.

Taxelina
0

Vad är det för väst du söker?

NaimaG
0

#8 Markeringsväst hette det i butiken. Den är ganskatjock och skyddar för att magen skall skrapas med granar i högt ris osv samt att hunden syns i det.