Sedan jag tog hem dem..
Aldrig haft hund under 10 månaders ålder.
#1 Skönt att ha en rumsren hund från början :)
#2 Ja verkligen. Speciellt när man bodde på 6.e våningen en tid 
#3 Jaa, då e det ju riktigt skänt. Själv bor jag på 3e våningen så har 6småtrappor att springa varje gång -_-
#4 Ja, därför tar jag inte emot hundar under 6 månader.
Inte för att Alla hundar är rumsren då, men 6 månader är bättre än 10 veckor, hehe.
Kom till oss vid 16 veckors ålder och var rumsren, visst har det hänt en och annan olycka men han är jätteduktig på att säga till när det behövs.
/Christine
#6 Jaha, hur gör han när han säger till då?. Var det ni som lärde honom att säga till i början av när ni fick honom eller sa han till redan från bärjan när ni fick honom? :)
#7 - Man märker på honom, han börjar "irra runt" och så sätter/lägger sig vid dörren. Och man lär ju känna sin hund och läser av dens signaler så man själv ser när det är dags, men kan ta lite tid. Vi har inte lärt honom det alls utan ser helt enkelt på honom när han behöver gå ut.
/Christine
Vi fick hem min hanvalp vid 8 veckors ålder och han vara rumsren runt 9-11 veckors ålder. Lite skvätt ibland men ingen stor pöl.
Min var rumsren runt 10-11 veckor men började säja till (satte sig framför mig och gnällde) redan vid 8,5-9 veckor..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Min som jag har nu (ruff), var redan rumsren typ när vi fick honom (vid ca 12 v) o sen har han gnällt lite, eller sprungit ut på trädgården själv näär han är kissanödig :)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
#10 / #11 Vad gjorde ni för att det skulle gå så fort? :) . Jag har ju nu en hanvalp på 10veckor och han e verkligen inte rumsren, har fortfarande inte kommit på vad för "tecken" han gör när han vill ut och jag har haft honom i 2veckor.
#12 han bara mest var sån :)
du får lära dig o känna igen de ;) men typ efter maten går du ut, o om han sovit ;)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
#12 jag har bara 5-6 trappsteg tills jag är ute så det gick fort att lyfta ut honom.. Och sen är jag van att se tecknen på när de är nödiga från min uppväxt i en kennel:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner