Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 4961 ggr
yoanna
0

Prisvärt Pudelschampo?

Som rubriken lyder, någon som vet om det finns något prisvärt pudelschampo  som verkligen funkar, isåfall vilket märke och vart kan man köpa det? :)

Kan ju nämna att jag inte tittat efter det i butik än, så tänkte att ni kanske har något att rekomendera så att man inte köper något dåligt schampo.

Vattnadal
0

Espree har toppenprodukter, både schampo och balsam. Vet ett trim där hon som äger det föder upp dvärgpudel, och hon kör bara med deras sortiment.

Använder det själv till golden och husky, bara för att det är drygt, billigt, går att späda efter behov (upp till 1/16 om man badar ofta) och är riktigt bra. Finns för olika färger, typer av pälsar, för lortiga hundar, känsliga hudar, mot fästingar, balsamspray, fällningsspray osv osv.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tangotime
0

PCL och Espree är bra. Sen har Satchmos ett schampo som är från usa tror jag som bara dom säljer. Det heter Nature´s Specialties och finns i en massa olika varianter. Det späs 32+1 och är JÄTTE drygt och super bra till Pudel!

yoanna
0

#1+2  Var idag i djurbutiken men det fanns inget schampo för just Pudel. Finns dom i enbart välsorterade djurbutiker?

Vattnadal
0

Espree har inget pudelschampo, men många som passar utmärkt till Pudel. ´KOlla om det finns någon välsorterade djuraffär eller hundbutik som har det, så kan du få hjälp av  välja det som passar din hund bäst.

MVH Elin

yoanna
0

#4 Det ska jag göra.. Men kan man använda vanligt hundschampo till valpar också eller kan man bara använda valpschampo till valpar, här hemma har jag en valp på 9veckor. Om det är så att man ska använda bara valpschampo till valpar, hur länge ska man använda det innan man kan börja övergå till "vanligt" hundschampo? :)

Vattnadal
0

Espree har valpschampo oxå, men eftersom du späder deras vanliga, så kan man ju köpa ett vanligt och späda mer i början.

MVH Elin

Tangotime
0

PCL har heller inget Pudel schampo men fungerar jätte bra på Pudel ändå.