Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1934 ggr
Cazzos
0

Rått kött

Hej! När jag skaffar hund så vill jag utfodra den med rått kött, såsom gris, ko, häst och sånt som man kan hitta i köttdisken…

Vad rekommenderas och vad rekommenderas inte?

Det här med att skaffa hund gör jag när jag flyttar hemifrån men jag vill veta så mycket som möjligt redan nu :)

Hellis
0

Jag rekommenderar att du försöker hitta en billig gårdsslaktare eller liknande, för kött i butik kan bli riktigt dyrt. Dom kan ha spillkött som dom säljer som hundmat. Hör även med jägare, hemslaktare och andra "privata slaktare" i din omgivning.

Sen är det bara att prova vilket kött och vilken tillagning som funkar på hunden. Min blir tex dålig i magen av kokta inälvor, och okokta vill hon inte ha dom.

Cazzos
0

#1 Jag kommer nog inte vara rädd att spendera kött i butik ;-)

Men jag köper förstås inte kött i förpackning, man vill ju ha den bästa kvaitén av kött såklart!

På City Gross så har de ju nystyckat och färskt kött i nån avdelning..

Men jag ska såklart höra med jägare osv i min omgivning när jag flyttar! (om några år dvs….) Flört

AnneN
0

Kika in på http://barf.ifokus.se/ så kan du få många bra tips och råd för att ge din hunde rå föda

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cazzos
0

#3 Jag visste inte att iFokus hade BARF med också!

Ska kolla in det nu direkt! Tack för länken!

Taxelina
0

Ta kontakt med jägare. Där finns mycket att ta hand om.

Vattnadal
0

Kyckling brukar man kunna hitta billig i vanliga affärer, både fryst och färsk. Svensk är att föredra då, eftersom vi har en aning till djurskyddstegeler i alla fall.

Märgben kan man hitta i frysdiskarna, lever, både ungnöt och kyckling. PÅ Citygross kan man hitta roliga saker som grisknorrar, grisfötter, oxsvans och annat skoj.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Taxelina
0

Och om du kontaktar jägare så behöver du troligtvis inte betala något. Och allting är dessutom ekologiskt.

Cazzos
0

#7 Tack för tipset