Rått kött
Hej! När jag skaffar hund så vill jag utfodra den med rått kött, såsom gris, ko, häst och sånt som man kan hitta i köttdisken…
Vad rekommenderas och vad rekommenderas inte?
Det här med att skaffa hund gör jag när jag flyttar hemifrån men jag vill veta så mycket som möjligt redan nu :)

Jag rekommenderar att du försöker hitta en billig gårdsslaktare eller liknande, för kött i butik kan bli riktigt dyrt. Dom kan ha spillkött som dom säljer som hundmat. Hör även med jägare, hemslaktare och andra "privata slaktare" i din omgivning.
Sen är det bara att prova vilket kött och vilken tillagning som funkar på hunden. Min blir tex dålig i magen av kokta inälvor, och okokta vill hon inte ha dom.
#1 Jag kommer nog inte vara rädd att spendera kött i butik ;-)
Men jag köper förstås inte kött i förpackning, man vill ju ha den bästa kvaitén av kött såklart!
På City Gross så har de ju nystyckat och färskt kött i nån avdelning..
Men jag ska såklart höra med jägare osv i min omgivning när jag flyttar! (om några år dvs….) 

Kika in på http://barf.ifokus.se/ så kan du få många bra tips och råd för att ge din hunde rå föda
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ta kontakt med jägare. Där finns mycket att ta hand om.

Kyckling brukar man kunna hitta billig i vanliga affärer, både fryst och färsk. Svensk är att föredra då, eftersom vi har en aning till djurskyddstegeler i alla fall.
Märgben kan man hitta i frysdiskarna, lever, både ungnöt och kyckling. PÅ Citygross kan man hitta roliga saker som grisknorrar, grisfötter, oxsvans och annat skoj.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Och om du kontaktar jägare så behöver du troligtvis inte betala något. Och allting är dessutom ekologiskt.
#7 Tack för tipset