Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2466 ggr
SES361150
0

Annorlunda beteende!

Jag har en 7 årig blandras tik (golden, labbe och vit schäfer) som idag har varit lite annorlunda.
Hon är väldigt lydig och social, hon är alltid pigg och glad. Idag har hon liksom gått och "gömt" sig. Vid ett par tillfällen har jag hittat henne liggandes på ställen där hon aldrig legat förut. Hon har legat i en hörna vid köksbordet mellan en stol och städskrubben. Jag lät henne ligga där. Någon timme senare kom hon fram igen. Hon hälsade och kelade lite för att senare gå och lägga sig bakom fårtöljen intill väggen.
Mycket märkligt beteende då hon aldrig gjort något liknande förtuom. Först tänkte jag att det kanske är värmen och hon tycker det är svalt att ligga där. Men det har ju trots allt varit så här varmt nu i ett par veckor och ändå inte betett sig som hon gjort idag.
/Orolig matte.

[ElisiaJohansson]
0

Kan mycke väl vara så att hon upptäckt att de faktiskt är svalare på de ställena. Även om hon inte legat där förut så kan hon som sagt upptäckt de. Annars blir hundar ofta lite kontisga av värmen, min hund är inte alls som vanligt, han orkar ingenting och vill inte gå upp till övervåningen som han alltid gör, men de är för att de är så varmt här.

Sen vet jag ju såklart inte men de kan vara en anledning. Så länge hon äter och dricker så borde de vara bra.

[Hilo]
0

Ja, det har vart mycket varmt, men inte alla dagar har vart kladdiga, fuktiga, torra m.m.
Kan ju vara sådana småsaker som avgör.
Min tik t.ex. ligger under sängen/bakom soffan om det är varmt och torrt ute, alltså ingen åska, eller så..
Låg luftfuktighet kan man väl säga, haha.

Om du är orolig kan du ju ta henne till en vet. men av det jag läser av din text låter det bara som om hon försöker hitta nya ställen att svalka sig på..

Hon är ju ganska gammal så on kanske helt enkelt bara försöker hitta på nya knep

SES361150
0

Hej!
Tack så mycket för svaren. Det är säkert som ni skriver att det är värmen som ställer till det.
Jag blev bara lite konfundersam.
I övrigt äter hon och dricker som hon ska så det är säkert inget att oroa sig för.

Vattnadal
0

Hon är inte skendräktig då?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SES361150
0

Nej hon är inte skendräktig, hon ska visserligen snart gå in i löp.

Katti
0

Jag tror absolut att hon har ett löp på gång!

Yessica
0

Då kan det bero på värme + snart löp. Glad Bara fortsätt håll koll så hon dricker ordentligt.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi