söka info om äldre hund
min syster som inte skulle ha hund igen efter den förra kunde inte vara utan hund i mer än två mån sen blev saknaden för stor.
nu har hon en samojedkille som haft två ägare vad vi kommit fram till.
den vi köpte av ger inte ut telnr el adress till den de köpte hunden av vilket man kan förstå.
hos skk och jordbruksverket får vi bara namnet på den som hade hunden innan, ingen adress el telnr där heller.
vi har bara hundens nr som den är märkt med i örat att söka på.
det vi vill veta är om han kanske är reggad med stam eller få fram info om föräldrar och övrig släkt. det är lite kul att veta sånt tycker både jag och syrran.
så vi vill ju bara veta lite bakgrund samt att kanske uppfödaren vill veta vart han nu finns.
nu till frågan: har ni tips på hur man söker vidare?
några papper på hunden följde inte med som när den idmärktes etc. hade det gjort det då hade man ju ett område att söka på.
han har två namn. det första är rimbos men det är inget kennelnamn som finns reggat.
hoppas ni har tips på hur vi kan hitta uppfödaren.
han är 7år

Har ni kikat på SKK? Vad fick ni fram isåfall? :)
Det du oxå kan göra förutom ovanstående är ju att fråga inne på ett rasforum, jag hittade ett Samojedforum, länken Här
Kollade in där en snabbis och verkar finnas många uppfödare, så kanske någon där som vet något. Men kan ju vara bra att skriva vart de gamla ägarna bodde och ungefär vilket landskap hunden kommer ifrån