Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 4674 ggr
[oboybabe]
0

Frollic.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukade ge Frollic till min hund som belöning. Han började få massa massa exem och tappade pälsen, pratade med vet och han trodde det var solexem eftersom våran hund är jätte känslig för solen att vi använder solskydds faktor när det är det vädret. Han började kasta upp så fort han rörde på sig för snabbt eller sprang för mycket vilket vi trodde var magkatarr. Jag började kolla upp allt vi gav våran hund av rent intresse läste om frollic att det var färgämnen i det osv. Jag slutade med frollic för 2 veckor sedan och han är som en helt ny hund. Alla sår är borta, pälsen har växt tillbaka och hanns uppkastningar har slutat. Så har ni haft problem med eran hund så sluta med Frollic och se om det blir bättre Flört

Letfors
0

Känner igen de frolik är ett foder som inte är kvalité foder de sänt och många hundar som är känsliga inte tål de. Samma ska är de med andera. Varför sikitig med att köpa foder och godis som tror att han kan reagera på. Vad äter han idag som mat? Efter som att han reagerade så kraftigt ska du vara väligt förskikitg om de byter foder. Byt hälst inte, hade en över känslig hon och vi blev tvinga att byta för att de slutade att sälja. Då blev hon dödes och de var nära att vi på att ta bort henne. Nu funkar de med medisin och strikt diet.

Jätte bra att du upptäkte att han är lite känslig fö mat, varför sikigt i framtiden bara är mitt tips :)

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Fridaaaa
0

Med hört att Frollic inte alls är bra :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Agilityvovven]
0

Jag ger min hund frollic ibland, och det är inga problem. :) Men hundar kan ju vara speciellt känsliga/allergiska mot olika saker precis som människor. Fast min hund verkar klara rätt mycket, hon käckade upp en godispåse med rätt mycket choklad i för några veckor sedan och inget hände..  Flört

[Nalle-]
0

Hugo får frollic (bland annat) som belöning och det är inga som helst problem :) Men jag föredrar de här leverbitarna (vad de nu heter).

sarahansen
0

Jag ger frollic till båda mina hundar och det har aldrig varit några problem.

Fridaaaa
0

Frollic är inte farligt i små mängder men man ska inte utfodra med det. Använder det med som belöning, lätta att dela osv.

[Agilityvovven]
0

#6 lätt att dela, så länge man har påsen stängd.. Annars blir det hårt som sten! Flört

Fridaaaa
0

#7 Jo tack, det har jag varit med om hehe att man har glömt stänga den ordentligt XD Haha ^^,

[oboybabe]
0

Jag gav bara frollic vid belöning men som sagt han är känslig mot det mesta… När han kom hit gick han på eukanuba och var jätte dålig på det sen tro det eller ej började vi med Doggy och sen dess har han både vikten och är jätte frisk :D

Katti
0

#6, nötter är inte farligt heller. För mig! Får min granne i sig minsta flisa av en nöt så kan hon dö… Så är det med många saker vi äter. Hunden i #0 fick det inte som mat.

Fridaaaa
0

#10 Skrev inte att hon utfodrade med det, skrev bara som var bra och dåligt.

Men Jag har läst många artiklar om Frollic där dem skriver att det inte är bra. Jag skriver mina erfarenheter och vad jag har lärt mig precis som du. Inget är rätt eller fel :)

[oboybabe]
0

#11 Så är det alltid. Det man själv tycker är bra tycker någon annan är skit..

Katti
0

Fast Fridaakesson du skriver Frollic är inte farligt i små mängder men man ska inte utfodra med det som ett påstående. D v s att #0 har fel som säger att det var det hennes hund reagerade mot. Jämför med #5 som skriver att hon aldrig har haft problem när hon har gett sina hundar Frolic.

Jag tror inte att #0 kommer att ge sín hund Frolic igen eftersom den uppenbarligen reagerar på något i detta foder. I stor eller liten mängd. Inte heller kommer jag att gå och bjuda grannen på en nötkaka.

Fridaaaa
0

#13 Det var inte menat som en påstående, inte lätt att alltid uttrycka sig så att alla förstår.

Vattnadal
0

Jag hade en allergisk hund, som fick klåda och exem om hon åt bara 4-5 leversnittar eller frolic en dag. Vissa hundar är känsligare än andra helt enkelt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sandra
0

Kul att ni kunde hitta orsaken till problemet. Det hade ju kunnat vara nåt allvarligt som låg bakom. Väldigt söt hund måste jag säga!

Våran blir dålig i magen av Frolic så vi fick slänga en nästan full påse. Vi ger hellre korv som belöning för det älskar han!

Jag blev varnad av en bekant att köpa Frolic, men ville prova ändå. Med facit i hand hade jag avstått.

[oboybabe]
0

#16 Tack så mycket! Vi fick också varningar men att det var okej i små mängder dvs enbart belöning men finns så mkt annat han gillar så jag är ju inte ledsen att vi slutadde med det.  Korv är ju en favorit. Visar man korven gör han alla tricks han kan innan han får kommando :( så vi försöker vara lite lugna med det också haha :D

Letfors
0

Konsigt nog har de varigt lika dant för mig med Doggy maten. Min BC var ofta lös i magen och nästan aldring het 100, tästade alla möjliga foder bland annat vet foder. Men sen vi av en slup tästade doyyg blev hon genska bra och har under mer än ett halv år bara varingt dålig en gånng.

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se