Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2250 ggr
[oboybabe]
0

Keso!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi haft våran Keso i 3,5 månad och arbetet fortsätter och framstegen ökar. Han kom till oss när han var 1 år och vi är hans 5:e hem. Keso är en blandning av Am.Bulldog/Am.staff . Det är mycket att jobba med. Till frågan. v. 29 Ska min mamma komma hit med familj och tar med sig sin Tik en blandning mellan Papillon/Chiuaua. Han har visat små fula tendenser ex. Gav honom och en Tik godis han spottade ut sin egen och blev aggresiv mot tiken. Han satt i våran väns knä och när en hane närmade sig visade han tänderna och morrade. Jag har ordnat hundvakt ifall det inte skulle gå så bra men nu har jag funderingar på att låta honom vara hos våran vän med en gång istället. Hon är ju så himla liten så skulle det händå något så vet jag inte riktigt vad som händer ?! Jag litar inte 100% på våran hund medans min sambo gör detta trots allt som hänt dessutom vet jag inte hur pass stressigt det blir för honom när 2 vuxna och 2 barn kommer samt en småsur tik kommer. Det kanske bara jag som är nojig? Skulle gärna hör andras synvinklar på detta, vad skulle ni ha gjort? Tack för svar.

[ElisiaJohansson]
0

Fin hund. Ta kontakt med en instruktör!

Gluskap
0

Jag ser det som ett perfekt tillfälla att träna med er hund!

[oboybabe]
0

#2 Jo jag har också tänkt tanken jag är väll mest bara kinkig över att hon är så liten så om nåt händer kanske det är kört..

#1 Jo har en väninna som är det till yrket och har pratat med fler men man får olika svar. Vissa tycker att jag ska låta honom vara hemma för att träna medans andra tycker han ska få åka till hundvakten eftersom jag inte är säker på min hund.

Nu blir det fel ordning men men

Vattnadal
0

Det går ju att dela av m,ed kompostgaller, se till att inga godisar, leksaker ed ger möjlighet till tjafs.

Man kan oxå ha hundarna kopplade inne (inte binda upp, utan hålla i) så att man har 100% koll hela tiden.

Problemet med en liten sur tik, är ju att om hon säger åt honom och han svarar emot, så kan ju en markering skada allvarligt eller döda henne. Känner du dig osäker kan du förstärka hans problem.

Gillar han folk annars?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[oboybabe]
0

Ja godis är numera förbjudet hemma om någon annan vovve är här på besök, jag är ju mest orolig eftersom hon är så liten och enligt min mamma lite sur. Jag har själv aldrig träffat tiken. Osäkerheten hos mig är jag ju mest orolig över eftrsom jag vet mycket väl speglar av sig till hunden :/ Han älskar folk! Han blir super glad om någon kommer fram och hälsar eller pratar med honom så vi har börjat med att om det kommer någon så får han lägga sig på sin plats och gästerna får ignorera honom för annars blir han helt extatisk och folk tycker ju det är så gulligt och då börjar prata med sina tillgjorda bebisröster så han blir mer energisk :/

pippa__
0

Problemet kan ju oxå uppstå om han nu älskar folk och ska hälsa på din mamma, hennes tik känner konkurens och säger i från och han svarar.

Håller me Vattnadal för övrigt