Det är så tråkigt att se
Hej, i dag när jag kollade Blocket fick jag se en annons om en liten vit Chihuahua valp som blivit stulen, det va ett par som skulle kolla på valpen och undrade i fall dom fick hålla den lille. Och sedan sprang dom bara i väg med den, och ägaren sprang efter men hon kom inte i fatt dom tyyvärr :( tycker att det är så synd att vissa människor gör så. Hoppas hon får tillbaks den!! <3
Egentligen låter det högst otroligt, att man bara tar hunden och sticker… så mycket som är i vägen.
Jag undrar var dem var då? för var dem i trädgården borde hon ju haft staket eller liknanade så valparn inte skulle smita så då har ju dem ju lite svårare att bara dra. Och är dem inomhus är det enormt svårt att lyckas med det skulle jag tro. Dock vet vi ju inte, uppfödaren kanske var äldre och inte han reagera på vad dem höll på med innan det var för sent?
Har också sett den annonsen fy vad hemskt :( Jag tror abslut det kn vara sant eftersom hon kanske hade något slags rörelsehinder eller var gamma. Man vet aldrig.

Ja Mexie det är ju klart att det låter otroligt. Men jag tror inte att ngn har ljugit om detta. Jag har ingen aning om vart dom var men jag kan länka annonsen så ni får se själva. aa det va inte kul att se men om detta nu är sant så får vi hoppas att valpen har det bra!! <3
#1 Det är faktiskt inte helt ovanligt. Jag har hört flera historier från uppfödare som gör att jag själv förmodligen aldrig kommer ta en kull.
En uppfödare hade "valpköpare" hemma och dom försvann med en valp. Så visst händer det! Helt sjukt!
Jag brukar skämta med valpköpare hemma att jag ska titta i deras fickor så dom inte tar någon valp med sej. Men jag tror inte vi har samma populära raser. Och vi har även kontakt innan dom dyker upp. Risken är mycket större om man har annons på blocket då varenda kotte som ser annonsen kommer.
skulle man kunna få en länk till annonsen? :)
Verkligen hemskt :(

ne usch, tänk vad livrädd valpen är som får en chock av att nån springer iväg med den…. :( Att inte dom tänkte på valpen som kan få skrämda följder.. Hoppas den lillen mår bra..
Det här är inte första gången det händer.

Ne och jag kan inte fatta hur man kan göra såp :O helt sjukt!! :( tack för länken, jag letade men kunde inte hitta den i gen :/
Det är ju priserna och tillgängligheten och efterfrågan som gör att sådana här brott ökar. Det är lätt att sälja vidare en stulen hund…
Där för är det så viktigt att informera om och jobba för att hundköpare vet vad de köper och att alla papper är i sin ordning.
Jag har Dvärgpinscher och jag tvivlar på att åtminstone hanhunden skulle låta sig stjälas, men det är säkert vana och slipade personer som utför sådana här brott också. Så jag lämnar aldrig mina hundar utan uppsyn! Fy sjutton hur dåligt man skulle må om de försvann och man inte hade en aning om hur de skulle behandlas! 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Ja det är ju klart att det är det enklaste, men tänk om man skulle gå på att köpa en stulen hund :( fy vad hemskt, ja det är ju klart att man har koll på hundarna medans köparen är där, skulle inte våga nt annat tänk om man skulle bli av med en.

förra veckan var jag ute och cyklade med kusinens pitbulltik Maya och var tvungen att stanna förbi macken och köpa ngt snabbt, och jag knöt fast henne och gick in, 5 minuter tog det för mej att handla, och när jag kom ut så stod det en kärring och fifflade med kopplet, och jag frågade vad i helvete hon höll på med, "hon tycker om mej och vill ju följa med mej hem" är det det endahon säger om och om igen…det olustiga är att Maya kunde mycket väl ha huggit henne då hon inte tycker om främmande människor så pass nära inpå…
så nog finns det en del skumma människor som är kapabla till vad som helst, och det är hemskt att de bara springer iväg med en liten vavva valp :(
(ursäkta språket i inlägget)
You can't spell Bitchy without Itchy
#15 Att lämna en hund, som dessutom inte tycker om att ha främmande människor nära inpå sig, är helt vansinnigt enligt mig. Både risken för stöld och risken för bitolycka.
Hundstölder är ju tyvärr inte helt ovanliga, och den gamla rekommendationen att aldrig lämna hunden utan uppsyn, gäller i allra högsta grad ännu.

#16 jo det kan tyckas vansinnigt, men det är första,och sista gången jag binder henne utanför ngn affär efter den incidenten, jag vill inte riskera varken hennes liv eller ngn annan människas säkerhet.
You can't spell Bitchy without Itchy
#15 PB och liknande raser stjäls lika ofta som småhundar och används som träning för hundkamper. De otränade hundarna som stjäls överlever sällan ens första träningsmatchen… 
Medarbetare på Chihuahua
Dom stjäls i trädgårdar, IKEA parkeringar där dom bryter upp bilen, i hundgårdar mm.
Och även som #18 berättar. Tränings objekt.
Ligor åker runt och plockar hundar efter beställningar.
VIDRIGT!

När jag ser hundar utanför affärer så tänker jag att jag ALDRIG skulle våga göra det. Visst folk kanske måste handla men lämna hunden hemma eller låt någon nära&kära att passa hunden utanför……. Stackars hundar som blir tjuvade, att inga tänker på hundens hälsa och oro. Usch då…
#19 Exakt i bilar… Ytterligare en orsak till att inte låta hunden sitta i bilen på någon parkering…
Medarbetare på Chihuahua

Varför har ens folk hunden i bilarna? Rena vanvettet…..
#22 Haha kanske för att man ska resa någonstans? 

Medarbetare på Chihuahua

ja det, men inte när man ska handla? :P

Ojjj :O shitt jag hadde anmält kärringen! <3 ne jag skulle aldrig med att lämna hunen utanför eller jo om man har någon vänn/släkting som står med den :)
usch hemskt det där med tävlandet :`( och alla stölder fy fan.