Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 360 ggr
DianaK
0

Intresserad av böcker?

Några är skrivna ur hundens perspektiv.

Skriket från vildmarken av London, Jack (Klassiker,ungdomsböcker)

Varghunden av London, Jack

Hundar i skönlitteraturen, kika in på denna länk  http://www.ugglan.educ.goteborg.se/hundar.htm

Smulan : med smak på livet! En kärleksfull berättelse om människans bästa vän.Det här är den sanna historien om den fantastiska hunden Smulan.

Har du bra tips på hundböcker? skrivna på svenska eller engelska skriv gärna om det.

Mvh/DianaGlad

Kristina-
0

När jag var ung läste jag "Skriet från vildmarken" och "Varghunden " flera gånger om. Jag älskade dom böckerna !

Faxlin
0

#1: de böckerna är underbara.
Har ett par till, men har glömt vad de heter. Ska se om jag kan komma på namnen på dem igen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Skriet från vildmarken har jag läst. Den finns ju som film också, nån som sett den?

Varghunden började jag läsa för några år sen, men kom aldrig igång. Kanske borde testa igen nu när jag har tid. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

Både varghunden och skiet från vildmarken finns på filmer. Varghunden till och med i två delar :-)
Japp jag har sett dem alla tre. Tycker om dem också faktiskt. Fast jag saknar mycket ur böckerna.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Okej. :) Det var så himla längesen jag läste boken, så jag skulle antagligen inte sakna något i filmen om jag såg den nu, snarare bli "Ja just ja, det var ju så den var". ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

TinaH
0

Kanske nått och tänka på…hmm…..

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

DianaK
0

Just Gus: A Rescued Dog and the Woman He Loved
Trade Cloth. McWitty Press, USA, 2006 (ISBN 9780975561812).

Gus var en hund med tur. Skadad och övergiven, han har kunnat bli en av de 7 miljoner djur som varje år avlivas. Då kommer Stephanie Williams in i bilden. En framgångsrik journalist, hon har vid 30 års ålder fått diagnosen långt framskriden bröst cancer. (cancern"låta vara,leva som vanligt"), så ville hon ha en varm 4 bent följeslagare som sällskap. När hon så Gus själsfulla ögon och hans fåniga flin/utryck, det var kärlek vid första ögonkastet, hon skulle rädda honom, --och han skulle komma att ge henne så mycket tillbaka.

Boken handlar om hur en hund kan göra en döende kvinna lycklig.

Hur en hund kan få en sjuk & döende kvinna att känna hop o lycka i hennes sista dagar.

Skriven av:Banish Roslyn, Donaldson Jean, Williams Laurie

DianaK
0

Hur en hund kan få en sjuk & döende kvinna att känna hopp o lycka i hennes sista dagar.

Lotta
0

#4: Jag har sett båda….men jag älskar att läsa böcker av alla slag, väldigt avkopplande ;)

DianaK
0

Beyond Words, Communicating With Animals and Nature, Skriven av Marta Williams

Paperback. New World Library, Novato, CA, USA, 2005 (ISBN 9781577314929

A collection of inspirational stories about animals reveals how they can bring about life-altering changes, enhance a relationship with nature, and spark spiritual awareness. Original. One Spirit.