Hjälp till valpar
Så hemskt. Hittade just denna annons på blocket. Tänkte posta den här om någon kanske kan tänka sig att hjälpa de stackars små, eller känner någon som kan göra det.
"****A K U T !!!!******I går fick Tilda valpar 5 st, inatt blev hon akut sjuk och dog. Nu ligger det 5 valpar utan mor och jag ber nu om hjälp, om ni vet nån som har en tik som inte har många valpar eller kanske inte fick nån som kanske kunde hoppa in… och ta hand om valparna. det är väldigt krävande att få dom till a…tt överleva. …// "
http://www.blocket.se/uppsala/Akut_hjalp_28347586.htm?ca=10&w=1

men den personen kan väl ge majsvälling till valparna? Dock inte lika bra som moderns mjölk men valparna klarar väl sig på den (kanske har fel) hmm..

#1 Nej man ska inte ge vanlig majsvälling till så små valpar, man kan däremot ge speciell mjölkersättning som finns just för valpar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ah, då hade jag fel =)
Ajdå, jobbig sits.. :/
En sak jag tänkte på är att rubriken i annonsen kanske borde ändras, den säger ju ingenting om vad man behöver hjälp med. Kanske lättare att få svar då :)
Mjölkersättning och matning varannan timme dygnet runt. I så där 3 veckor.
Hoppas hon får tag på någon surrogatmamma. Jag har varit i samma sits och det är fruktansvärt slitsamt. Men jag har haft tikar som tagit över och det har fungerat bra.