Sista chansen att köpa valpen
Hoppas jag inte låter som en bortskämd snorunge nu. 
Det är såhär att jag känner en som föder upp coton de tulear valpar och jag har hälsat på valparna sen de var 6 veckor, nu är de 10. 2 av tre valpar behåller dem och den tredje har jag chans att tinga. Men en intresserad har hört av sig och fick päls skickat till sig på posten idag för att se om de tål hunden. Imorgon tingar de den om de tål den.
Hunden passar mig perfekt och uppfödaren kommer vara hundvakt åt den på dagen då jag är i skolan (Se mer här) Mamma och pappa tycker då att det är synd om hunden och tycker den isf flyttar runt. Det är anledningen till att vi inte köper den.
Hur förklarar man egentligen att den inte mår dåligt av det?
Tänkte be dem skriva upp fördelar och nackdelar med hunden så de förstår hur jag tänker

Vad jag tycker är att du ska vänta med hund tills du verkligen har tid till den. speciellt när dom är så små så behöver dom verkligen närhet och trygghet. Du borde vara ledig i några veckor så att hunden bara kan vara med dig. Det bästa för hunden är att du ska vara där för den och det är rätt att hunden mår inte bra av för många flyttningar runt. den måste få vara ifred där den ska bo.
#1 Jag kommer vara hemma tills 20 augusti, det är efter det den kommer vara hos uppfödaren 4-5 dagar i veckan

jaha, bara hunden mår bra av det så kan det ju gå. Men se till så att den trivs så blir det kanon.
#3 Ja, uppfödaren är verkligen en kanonmänniska, har nog aldrig träffat någon som är så duktig med hundar. Själv har jag tränat andras hundar i ca 4 år så att den inte ska trivas behöver jag nog inte vara orolig för
#3 Ja, uppfödaren är verkligen en kanonmänniska, har nog aldrig träffat någon som är så duktig med hundar. Själv har jag tränat andras hundar i ca 4 år så att den inte ska trivas behöver jag nog inte vara orolig för

Ja men va härligt, då kan valpen ha massor av roligt framöver. (om du köper den). Då har du ju erfarenhet av hunden så det finns inga hinder. Jag får själv hem en valp om 1 vecka och kommer verkligen njuta av tiden. Förstår dig att du villl ha hunden =)
Här är den 6 veckor :)
Jag har hållt på mycket med andras hundar som jag sa och känner att jag klarar en egen. Det är förstås kul att träna andras men då måste man anpassa sig efter hur ägarna uppfostrat den. Med egen hund kan man ju bestämma allt själv :)

NÄMEN GUD VA SÖT :O :O ! Inte konstigt att du vill ha den ;) Åh så gullig den är, ja men det är jättekul att få hem en valp. Jag har samma erfarenheter som dig. Har aldrig haft egen hund men har varit hunddagmatte, släkt som haft hundar som jag tagit hand om ofta och sånt. Och nu får man äntligen ta hand om en egen genom dennes liv ca 15år framåt. Och man har aldrig tråkigt ;) Då vet jag exakt hur du känner dig för jag har det samma. =) Har du ekonomi för den, tid och omsorg så ska du ta den. Har du valt namn ifall du väljer den? =)
Jag har testat de flesta hundsporter osv så jag hoppas verkligen det kan bli min träningskompis.
Råd har jag, isf betalar jag lite och föräldrarna en del av kostnaderna.
Antagligen får han samma namn som han har i stamtavlan, Spike :) Jag har kallat honom dte hela tiden så jag vill nog inte byta namn

vilket gulligt namn på en gullig valp :P
Om dina föräldrar är med på det så kan du väl ta den:)
Om den andra familjen har allergi så är det ju inte så lämpligt att de tingar den… Att de fått en bit päls kommer troligtvis inte visa så mycket utslag eftersom det oftast är mjällen i hårbotten och saliven som framkallar allergiska reaktioner… Så klarar de av pälsbiten är risken iaf ganska stor att de inte tål hunden irl..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Jag tycker inte man ska skaffa hund om det redan från start bygger på att hundvakt (utom hushåll) finns under dagarna.
Mvh Ellenfyrkant

fick päls skickat till sig på posten idag för att se om de tål hunden
Haha det var nog det roligaste jag har läst! Någon som vet att det är vanligt att man gör så? Ptja, förhoppningsvis så vet ju intressenterna ifall det är päls, stöv eller saliv de är allergiska mot…
Men allvarligt talat, hur många har inte dagmatte/husse eller sin hund på hunddagis några timmar om dagen? Har aldrig sett att någon protesterar och säger att man inte ska ha hund för att man frågar efter dagmatte/husse eller hunddagis. Hur många här är med sin hund 24 timmar om dygnet alla dagar om året?
De flesta människor är inte hemma 24 timmar om dygnet och kan behöva hundvakt mer eller mindre ofta. Jag tycker det är bra att man söker hundvakt/dagis istället för att så många andra lämna hunden själv! Finns många som lämnar hundarna längre än man ens får och bör, och även om man inte gör det så tror jag hunden alltid har det trevligare om den är med någon snäll människa istället för att sitta ensam om det så bara rör sig om en halvtimme- någon timme.
Så länge hunden hunnit blivit trygg med sin nya familj, sitt nya hem o ch att träffa andra människor och vara med andra människor så ser jag inget fel i det hela. Och att man har tid med hunden och allt den kräver, såklart.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag tycker det verkar kanonbra om uppfödaren vill ta sig an att vara hundvakt, detta underlättar ju en hel del för valpen då den redan känner sig hemma där sedan tidigare, men är ju bra att den får en bra start hos er och känner sig hemma där innan skolan börjar.
Jag brukar själv erbjuda mina valpköpare att vara hundvakt, speciellt när dom är unga.
Håller med de övriga när det gäller pälsen. Det bästa sättet för personen i fråga ska göra för att se om den klarar rasen är ju att besöka uppfödaren personligen så denne får umgås i den miljön där hundarna vistas och där det är "inpyrd" hund doft mm, helst ska personen i fråga vara där några timmar samt gosa med hundarna.
Tack för allas svar!
Tyvärr blir det ingen valp, (sur på mamma och pappa nu ;))
Anledningen till att de skickar päls är att ägarna tål bishonraserna och då skulle de skicka upp päls.
Ska ringa mamma och pappa en sista gång nu och fråga