Problem
Hej, jag är 13 år och ska spara ihop pengar till en liten hund, antingen papillon blandras eller en mops. Hur mycket kan dem kosta? Runt 7 000 kr om inte typ 12 000, jag har ingen idé alls på hur jag ska kunna få ihop så MYCKET pengar ! (jag försöker muta mamma och pappa väldigt mycket på mycket saker! XD ) Jag har precis sparat och ligger nu bara på ett hundra kronor och jag tänker INTE ge upp nu. Jag har inte så jätte mycket tålamod men har övertygat mig själv att det kommer ta ett tag. Men jag vill ha tips på hur jag kan få ihop pengar på ett sätt en 13 åring kan göra! Vill verkligen ha en liten vovve, har två stora vovvar hemma :)
Baka och sälj fikabröd, gå ut med grannars hundar, klipp gräsmattor, hör med släktingar och bekanta om du kan göra några smågrejor mot betalning. Ha tålamod även om det känns svårt att ha det. Vad säger dina föräldrar om att du vill skaffa en egen liten hund? Är de positiva så kanske de kan skjuta till en slant ifall du sparar och tjänar ihop en slant själv. :) Lycka till!!
Jo dom sa att om jag sparar till en viss summa så lägger dom till resten + halsband och koppel!
Tack för tipsen, ska pröva :)