Bushistoria...
Vore väldigt kul att få höra några såna
!
Själv har jag en….
Jo, det var så att min mamma satt och åt vattenmelon. Max tyckte att såg riktigt intressant ut, så han fick smaka. Han tyckte att det var väldigt gott, så mamma tog med honom ut till köket och skulle lägga några små bitar i hans mat. Max stod då bakom henne och titta typ som "Om du tar det där så tar jag den stora istället." Varpå han gick ut till hennes stora vattenmelonbit istället. Mamma hade inte märkt någonting, utan när hon gick ut till vardagsrummet, satt lilla Max där och slicka i sig hennes vattenmelon för fulla muggar!
haha klart han ville ha största biten, kommer inte på någon bushistoria nu på rak arm, men häromdagen så va jag o lusse ute på morgonpromenaden, bara en liten kort runda, det var fullt me snö och lusse ville leka men inte jag =) när vi sedan kom in o jag satt mig för att äta frukost började lusse gnälla, sa åt honom o vara tyst, (han hade nyss vart ut o vi skulle ut snart igen) men han fortsatte att gnälla så jag gick fram till honom där han låg i hallen, då hade han tagit fram mina termobyxor o höll dom i munnen.. alltid när jag tar på mig termo. så går vi alltid ut för att leka i snön, och det va ju d han ville.. d va så gulligt av han.. =)

Så sött!

Jag har en liknande historia som längst upp, fast det handlade om revben. Fina honungsmarinerade nygrillade revben direkt ur ugnen, hett som attan, vi var borta ur köket cirka 1, EN minut. När vi kom tillbaka, var formen på golvet, och Våran "lille" slickade sig om munnen, inte ens sky i formen kvar. Det var en hemskt natt, delvis jag trodde att han har fördärvat både hals och mage med det heta bytet, delvis för att jag var rädd om benflisor i hans mage, och så var jag hungrig försås. Tack o lov hände ingenting, han måste ha haft en skyddsängel.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Detta hände för ca. 9 år sedan. Min syster hade bakat en sockerkaka och skulle bjuda familjen på lite fika, men den var så varm så hon ställde den på diskbänken medan vi väntade på att den skulle svalna. Hon var noga med att se till så att den inte stod nära kanten av diskbänken så att hunden kunde nå den, utan hon ställde den längst in på bänken. Men våran hund var ju inte så dum. ;) Han hoppade upp på stolen som står i köket bredvid diskbänken och hoppade sedan från stolen till diskbänken och åt upp halva kakan! ;)