Hur långt kan man gå?
Grannen har en hund, en dvärgpudel som skriker för ALLT!
Det jag dock klagat på är när hon bli ensam hemma då det ylas, gnälls och skriks..
Jag har satt upp en lapp och pratat med fastighetsskötaren..
Funkar inte det.. Ska man ringa till hyresvärden eller vad..?
Sen undrar jag om jag kan be fastighetsskötaren ordna ett "koppeltvång" på parkeringen.
Deras hund är ofta lös till och från bilen, och de har ingen koll, och hunden lyssnar inte.. Husse gör hela saken värre när hunden springer fram till. ex. oss genom att stå och gapa. Jag har personligen sagt åt honom att hålla hunden kopplad, men det verkar inte gå fram. Hunden är harmlös i sig, men då jag har en STOR hane här ibland som blir lätt upphetsad kan han mer än väl stampa ryggen av den lille, och jag har en tik som inte tycker om att umgås med andra hundar utom vissa FÅ undantag. Hon ska inte behöva vara med om att en hund bokstavligt talat springer in i henne så fort man kliver ur dörren.
Jag har tagit mitt ansvar och håller mina hundar kopplade numera när vi går till och från huset just p.g.a. hunden.. Hur kan man få den andra ägaren att ta sitt ansvar när det är Deras hund som orsakar problem (Eller husse också..)
*puttar upp*
Om du pratat med hyresgästerna i förstahand är det värden som gäller.
Har svårt att tro att hyresvärden kan kräva "koppeltvång", men hundägarna i sig brister ju i ansvar, ta upp det med hyresvärden också.
≧◔◡◔≦