God Onsdags Morgon
Här nere i södra sverige, altså i skåne-land har det kommigt något, kallt, äckligt, potatismjöls liknande saker från ovan som våran 4-fotade vän blev halt skvatt bängalien i och tyckte det var JÄTTE-Skoj, medans matte stod och frös halvt ihjäls sig för att kunna sopa fram till brevlådan, HELA 2 meter!.
Nu sitter jag inne, med en stor mugg med te, vi var på det nya stället igår "famila" som ligger en bit bort här ifrån, och jag kunde inte låta bli och gå in och köpa 2hg te.
Te är gott och värmande. 
Köpte 2 sorter jag aldrig hört innan, jag gillar blandningar, så givetvis köpte jag 1hg Familablanding, och 1Hg Hyllingeblandning.
Jag sitter nu med Hyllinge blandningen och smakar mmmm……UNDERBART.
Jag kom och tänka på Er mina kära vänner, på HiF?
För kan man låta bli??
Jag tyckte jag så i tidningen att det stod om 2 fövirrade tanter med Rullator osm virrade om kring på båtarna i går.
Undra om det var Kerstin och Lotta….hmm…

Jaha…undra om man får följa med på festen hos Åsa, eller om man ska sitta här i sin emsahet och bara filosofera och se allmänt söt ut. 
Åsa och Alex….dem håller väll på och "ställa in" parabolhunden nu, till Åsas nya lilla 14" teve.
Dem 2 vet man aldrig vad man har!
Värre än 2 pensionärer på båtarna. för dem har en rullator och hålla sig till, men vad har dem…INGET!! *herre gud kan sluta hur som helst.*
Tja, jag får i allafall säga det att vi är nog ett glatt jäng här inne.
Den andan vi har, mellan Han-bagage, Dild och rullatorer, den andan ÄR HiF!
Sådana ÄR hund folk…tror jag.
Men mycket av våra idiotier, hänger på Åsa…..för henne vet man inte vad man har, eller kommer att vara.
Lotta, vi åker hem till henne någon dag, så går vi in i Iller rummet, så kan vi ha en "pysselstund" där inne…….
Sköt nu om Er ALLA tokiga HiF-are,
så får ni ha en UNDERBAR Onsdag!
Ps…Mitt namn börjar på C! Ds! [
](http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZS) href="http://smiley.smileycentral.com/download/index.jhtml?partner=ZSzeb096_ZS&utm_id=7924" rel="noopener noreferrer" target="_blank">
oh d låter gott med the, eller varm choklad ska jag nog göra mig sen.. =)
ja här på hif är det nog vildast o galnast, men det är nog vi som har roligast me, man blir alltid så glad när man kommer in här.. 
o festen hos åsa, ja den får vi inte glömma bort, e tårtan klar?? d e snart maj månad… =)
hehe ne ärligt talat hade d någon gång vart kul att träffa ansiktena bakom namnen.. 
o hur får man sånna roliga smileys in i meddelandet man skriver? jag kan bara använda dem små fjuttiga.. aja snöstorm ala vinter är det iaf, jag som ville ha vår..men som sagt lusse blev ju överlycklig, så det blir att dra på sig termobyxor sen o ge sig ut i vädret.. *burr*…
ha en fin onsdag alla…

har inte dem andra vaknat än?? va e d för slappisar?? 
haha nee d får bli ett knytkalas, alla tar med sig nått.. =)

haha, jodå man kan nog äta tårtan tror jag. ;-)
Här är det snöstorm fortfarande och det börjar faktiskt ställa till problem på vägarna runt om. Inte skojigt alls.
Hoppas ni alla får en underbar onsdag och att ni slipper tråkigheter på vägarna.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
här börjar komma ganska mycke me, dem har varnar med klass 2 varning, d ska komma som mest i eftermiddag… då blir det hif HELA dagen… =)

Ohh, vad roligt vi kan få då om du är här hela dagen :-)
Audiatur et altera pars
haha ja kan ju försöka vara lite rolig.. har nyss vart ute i snön, hundar måste tydligen kissa, vet inte vad d e för påhitt. =)

jag är åsså här hela dagen, nästan…men kanske inte är lika roligt om jag är här…….suckar djupt…….
Jag är vaken! Och här tror jag inte det har kommit nån mer snö.. Men det är en massa kvar ändå..:/
Har en snickare här som fixar lite grejer i köket.. Mexx ville väldigt gärna hjälpa till i början, men nu har han lugnat ner sig och kan ligga kvar och sova, trots att det smälls i dörrarna.
Matte så stolt över sin lilla vovve som lyssnar så duktigt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ja med den parabolen på huvvet, så måste det vara så att det MEGAFON-effekt….mohahahaha
Haha.. Lika glada idag som igår ser jag.. ;)

Varför ändra sitt humör för …hihii
jag menar finns alltid några tråkmånsar som vill och tycker att man kanske är på för bra humör, men dem ska inte kunna få tysta på oss. ^^
Haha.. Det är bra, fortsätt så!! ;)
Han har faktiskt tagit lite ledigt som parabol idag.. Den åker bara på när jag ska se på TV. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
här är det så mycket snö så dörren inte gick att öppna så pappa hoppa t genom fönstret och fick skotta bort snön. Så vi kunde rasta våra "små" hundar. men Troja tycker att snö är förkalt så fick ta på henne täcke och skor XD annars skulle hon kissat på golvet inte bra. men lilla Caramel hon bara sprang ut och fösökte fånga alla snöflingor och gamla noblesse ville inte heller gå ut så på me tcket på henne me. kramen på er!
Nä du Ctina, vi blev allt lurade jag o Lotta. Till råga på allt elände lyckades vi släpa med stackars Alex. Eller var det Malin? Det var sååå dimmigt i Norge äsch Danmark.
Men allt är faktist erat fel. Det var ni som puttade oss mot Varberg o färjan till Danmark, när vi egentligen skulle till norrländska Brattuträsk. Kunde ni inte sagt det från början?? Du kunde vi tagit till vänster i svängen på E 20.
Lotta? Var är du?
[
](http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZN) href="http://smiley.smileycentral.com/download/index.jhtml?partner=ZSzeb095_ZN&utm_id=7923" rel="noopener noreferrer" target="_blank">
Oj, det var inte lite snö du, Anna!
Kerstin - Hon kanske har hittat en varmare plats.. Eller så har hon blivit översnöad. Du får gräva lite. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
hahah jaa.
kallt är här också nu får man bara hoppas på att det inte blir strömavbrott då kan man ju inte va inne på hif det hade ju vatt hemskt.
Jo kallt har vi här med..>.< Fast solen är framme i alla fall..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Brrrrr…åhhh herregud jag fryser så jag är helt blå
Men här sitter ni och har det varmt och gott med te och choklad =) Kerstin jag var tvungen att ta av tratten, det vart för mycket snö, jag höll på att drukna *urk*
Men nu kan ni ju hålla utkik efter en blå klump i diket i stället för en grön tratt, har man tur så hittar ni mig lättare nu *hua* rappa på brudar 

Här inne är det aaaltid varmt och skönt….
Lottta, jag har talat med Åsa i 4 timmar i telefonen idag, ja, fråga mig inte vad jag fick den idén ifrån….men jag stodut!=)
Men nu håller du dig här, för hon har mobbat mig HELA DAGEN!=(
I fyra timmar?? Herregud det måste varit ett mycket viktigt samtal=) Och hur orkar du prata med henne i 4 TIMMAR?
Jag blir här nu jag lovar, här ska mobbas på full nivå, passa sig Åsa….Mohahaha
Man fryser ihjäl om man går utanför dörren här. Är "bara" ca -10, men det blåser.. Mitt ansikte blev helt stelfruset förut. :/
Mvh Alex
Värd för Ridsport
va nyss ute me lusse, blåser o snöar som bara den, men jag hade termobyxor, vantar,mössa,o dunjacka så jag frös inte iaf.. =)
Jag hade underställsbyxor, mjukisar och termobyxor, ett linne, en t-shirt, två tröjor, en skidjacka, tjocka tumvantar, mössa, strumpor, sockor och vinterkängor när jag var ute med Mexx.. Frös som en gris ändå. :/
Mvh Alex
Värd för Ridsport
oj du va allt påklädd.. fast jag hade ju kläder under jackan o byxorna.. va inte naken iaf.. men ni har det kallare va? här e d nog runt -4..

#23: Morrar högljutt. Passa dig din morrhoppa. Annars tänker jag aldrig mer träffa dig.
Audiatur et altera pars

- 10 och -4… prova med -34!!!! Så varmt och skönt var det när jag för på jobbet 5:30 i morse… Har knappt jag har tinat än! Inga långprommisar för vovven idag alltså!
Usch, lider med dig, Johanna! Vill ha vår…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ojoj :S vi hade "bara" -18 imorse.. vill ha sommar jag 
Äh, det kan få bli vår först tycker jag. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Våra påskliljor hade kommit upp ca 3.4 dm innan snön km idag…….suckar…
Hehe menar du dom där gulingarna som frysit nu :)
Och Åsa morra på du, mig skrämmer du inte så lätt *asg*

Men nu är det torsdag morgon, så nu tar vi nästa tråd hahahaha
Haha göra skrot av denna då.. Eller bara pausa och ta upp den igen nästa onsdag? ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Smart idé, helt otrolig för att vara blondin *ASG*
Haha utväxten börjar kika fram. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Kan ju därför du helt plötsligt börjar bete dig som om du var smart *ASG*
Haha jaa.. Den ska väl fyllas i nån gång.. Då kanske vi får svaret, om det är därför.. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Du är så sjuk Alex eller så har du suttit vid datorn för länge 
Inte idag! :D Jag tog sovmorgon.. till 3..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ja som sagt du är inte klok…sitt där och skäms du, det gör du med all rätt