Bedrövligt!
Hittade denna annonsen:Gratis valpar.
Mailade och frågade varför de var gratis och om de var reggade.Gjorde detta enbart för att kolla om det var smuggelvalpar.
Svaret fick jag sen igår kväll se fil.
Tja, vad säger man. Hellre att dom skänker bort dom än slår ihjäl dom. Det finns mycket konstiga människor!
Jovisst,men nu var det ju så att dessa valpar inte ens finns i vårat land.Dvs smuggelhund eller ej??
Om dom nu har för avsikt att skicka dom och inte bara dra in pengar på den sk. fraktkostnaden.
historien känns inte trovärd.
≧◔◡◔≦
Varför födde de ens upp valparna om sällskapsdjur är förbjudet undrar jag då

det är fake. dom kommer be att man skickar pengar i förväg men det kommer inte komma någon valp. Tycker det här har varit uppe på tapeten så många gånger så ni borde ju förstå att det är bluff?

Det är en av de välkända bluffannonserna, man betalar för valpens flyg men ser aldrig någon valp (de existerar inte) och pengarna man betalat för flyget kan man glömma att få tillbaka.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl annonsören?
Jo jag tänkte med att man kunde anmäla men vart?Och som vad?

#8 dessa annonser brukar jag skriva direkt till de ansvariga för annonssajten och meddela att det är en bluffannons.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Passa er för dessa annonser. Bara betala fraktkostnad betyder att ni sätter in pengar på deras konto, men ni får ingen valp. De finns nämligen inte. Det syns även långa vägar att det är en googel översättning.
Vem sjutton skulle skicka valpar från Afgahnistan???
Det var det jag funderade över. Om man bor utomlands hur kommer det sig att man kan svenska? :S
Taskig svenska (maskinöversättning) och något från Kamerun eller Nigeria ska man alltid se upp med. Det är nästan garanterat bluff. Som de andra säger, du skickar fraktpengarna och ser aldrig skymten av någon valp.
Vem som nu skulle köpa en valp man aldrig sett och som sedan skickas med flyg begriper inte jag…