Kastrera en tik i Skåne - var?
Hej!
Jag vill fråga om ni vet någon klinik malmö-lund-eslöv som vill kastera en tik - en som ni rekommenderar. Sen skriv gärna vad den har kostat. Vi har hemma snart en 3-årig Tax som blir alltid skendräktig. Jag ska börja spara till kastering men jag känner ingen som gör det. Det är alltid risk..
TACK!
Jag gjorde det på Malmö Djursjukhus, kostade 5200 för en amstaff. Hon har ett väldigt litet ärr och det allra bästa var att de nu utför kastreringar helt sterilt så att man inte får med sig antibiotika hem. Funkade jättebra för mig!
På djursjukhuset menade de att en övernattning ingick i priset, men jag tog ändå hem hunden samma dag (det är ju praxis på mindre kliniker). Tanken på att hon skulle ligga drogad i en bur i ett rum med fem andra nykastrerade tikar var lite väl magstarkt för mig… 

#1 kan det vara billigare för att du tog hem henne? jag ser på deras hemsida att de tar 5500. jag bor 40 km ifrån malmö och skulle säker ta hem henne också - om allt skulle vara bra
Nej, då har de nog höjt priset, jag minns att jag inte fick någon rabatt trots att jag tog hem hunden samma dag. Snåljåpar… 
Ja, vi fick en spruta med starkare smärtstillande innan vi åkte (be om det isåfall). De ville att hon skulle stanna med motiveringen att hon under natten skulle få mer av det starkt smärtstillande. Men jag vet inte, jag tror nog hellre att hunden är hemma hos sin familj (man hämtar ju ut smärtstillande också, dock svagare). Det är ju trots allt en psykisk stress att ligga och höra de andra tikarna gny ikapp…
putt då jag ska börja spara och hoppas att jag kan spara pengar inom ett halv år innan nästa skendräktig period kommer
verkligen ingen?
putt

I malmö finns ju djursjukhuset, i lund finns lundabygdens djursjukhus som jag föredrar.
tycker du att både är bra? de är dyrare än landskrona smådjursklinik men jag har inte bestämt mig för något. malmö djursjukshuset har jag inte bra minne av fast det gällde marsvinen och kaninen inte hund

malmö djursjukhus har jag inget bra minne av gällande hund och katt, tex så när tiken skulle kastreras kom sköterskan ut och sa att "det ser ut som veterinären inte kan kastrera er hund, han hittar inte testiklarna"….
Lundabygden tycker jag jätte bra om!!
jag tror det blir landskrona eller lund :) deror på hur mycket jag hinner spara innan nästa löp.
Lundabygdens djursjukhus
5500
Regiondjursjukhuset i Helsingborg
5600+400
Djursjukhuset Malmö
5500
Kajsa-Lisas Veterinärklinik AB
6900
Landskrona Smådjursklinik AB
3995+290