Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4746 ggr
Taxelina
0

Efterbehandling-Kejsarsnitt.

En kompis till mej har en tik som blev snittad för 3 veckor sedan. Jag tyckte snittet såg dåligt gjort ut och stygnen slarviga. Dygn 14-15 hjälpte jag henne att plocka stygnen så slapp hon åka iväg från valpkullen. Såret såg läkt ut, men nu har det gått upp på 3 ställen så hon var hos en annan veterinär i dag och kollade upp såret. Då har såret läkt utifrån och in i stället för tvärtom. Och vetten har inte satt ihop sårkanterna som hon skulle efter operationen.

Nu har hundägaren varit i kontakt med agria (har flockförsäkring) och dom påstår att man inte får ersättning för efterbehandling av snitt.

Jag tyckte det lät underligt, då det är en fortsättning på påbörjad behandling. Så jag tänkte slänga ut en fråga till er om någon varit ute för samma sak.

Taxelina
0

Putt

Tizzla
0

Har inte varit med om det och har inte direkt koll på Agrias flockförsäkring…men…det låter mycket märkligt om de ersatte snittet men inte komplikationer.

Kan dessutom tycka att det kan vara en idé att ta en diskussion med den som opererade eller dennes chef (det bästa hade väl egentligen varit att gå tillbaks till samma veterinär när problemen uppstod). Det är då bra att ha ett utlåtande från veterinär nr 2 tillgängligt. Om det är så att den opererande veterinären gjort fel eller varit slarvig är det ju bra om denne får veta det och kan bättra sig.

ChristineL
0

Tja, ja är inte insatt i försäkringar eller hur det går till vid kejsarsnitt osv. Men däremot så har Agria fått mycket skit det senaste året. har hört opm både hundar, katter och illra som har fått avlivas eller må sämre än nödvändigt pga agria inte velat ersätta självklara saker.

Tizzla
0

#3 Fast det låter ännu märkligare. De har ju sina villkor som de följer och där står vad som ersätts och inte. Är det som du skriver "självklara saker" så står det i villkoren och då är det väl läge att "överklaga" (eller vad det kan heta) om de inte följer sina egna villkor.

Tänker inte försvara Agria i just dessa fall som du skriver om eftersom jag inte har någon aning om vad det handlar om…men det kan ALDRIG NÅGONSIN vara ett försäkringsbolags fel att ett djur får lida! Det är ägarens ansvar, alltid!

Jag är helt övertygad om att de allra flesta som är missnöjda med en försäkring/ett försäkringsbolag är de som inte lusläser villkoren och därför inte har koll på vad som gäller.