Vad kan det vara?!?!
Jag är så orolig… För det första flåsar min golden en hel del, dock har han vart hos vet innan och gjort en massa tester när han hade problem med magen och har även nämnt detta senare och dom verkar inte spec orolig… Men det som oroar mig allra mest är ngt som hållt på ett halvår eller så nu (han är drygt 1 år gammal), han liksom "drar in" genom nosen och ner i magen, som att han inte kan styra det, som att han andas in jättehäftigt och det låter mycket, han verkar bekymrad fast ändå kommer han när man ropar på han o sånt samtidigt.. Ibland blir det rätt långa stunder! Nån som kan veta?!
Va hos vet och då fick han nt mot noskvalster, det blev bra ett kort tag men inget märkbart nu är de tillbaka och värre! Ska självklart till vet igen men tänkte om ngn känner igen det?
Försökte filma men fick inte med det…

säkert noskvalster igen, det kan återkomma snabbt om hunden umgås med en annan hund som har det.
Eller Tonsillit. Medicinen för noskvalster dämpar symptomen lite under behandlingen men kommer ganska snabbt tillbaka efter avslutad kur. Be vet kolla tonsillerna om du inte klarar det själv.
#1 Okej.. Ja han har ju umgåtts nu med sin pappa och bott me hnom länge så kanske kan va där de smittar… Så har han fått loppor o grejer av sin farbror också så nu kör vi frontline vet + stronghold enligt veterinärens ordineringar…. Men får gå till vet igen o kolla tonsillerna då!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag en video på hur han håller på… Detta är dock rätt milt… Det försviann när han åt medicin för noskvalster men kommit tillbaka o blir bara värre, nu flera ggr om dagen och långa stunder gör han såhär. Blir veterinären efter helgen… Men blir så rädd så jag nästan svimmar av panik snart när han håller på såhär! :/
Ursäkta pratet i bakgrunden ha ha, men fick äntligen en video på detta!
Någon som känner igen?!
I mina öron låter det som noskvalster, min höll på sådära hela tiden när hon hade det !

Låter som noskvalster men kan även vara halsmandlarna eller liknande
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det där verkar vara en väldigt mild variant av noskvalster. Beroende på vilken vet man pratar med behandlar man knappt längre. Vissa vill ju tjäna en hacka och behandlar gång på gång. Medans vissa anser att det är så vanligt på hundar så det är helt onödigt att hålla på att behandla dom för dom får ändå tillbaka det nästan direkt efter som "alla" andra hundar går med det och därmed smittar.
Men prata med din veterinär och be dom kolla tonsillerna om du ändå åker in.
Okej tack. Vi har medicin kvar mot noskvalster kanske ska testa det en omgång till och se om det försvinner helt sen. Men det kan ju inte va normalt att han ska ha det såhär flera ggr per dag? :/ Hoppas det försvinner nu! Men blir så rädd när ha nbörjar att han ska kvävas eller nåt….

Så håller min ena oxå på, men min vet sa att jag skulle låta det vara. Det har nästintill försvunnit nu, hon höll på som tusan i början, men nu är det kanske 2 ggr i veckan
Ja som sagt, vissa veterinärer behandlar inte alls. Jag har en som håller på med. Men behandlar inte det. Det har börjat komma mer sällan nu. Tonsillerna är det inte för dom är bort opererade.