Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 500 ggr
Malin-A
0

snöiga tassar!

ja lusse älskar ju bara snön, han hoppar o skuttar o slänger sig i snödrivor o allt… men när vi lekt klart o ska gå in så har han fullt med snöklumpar under tassarna o mellan "tårna", brukar försöka ta bort det med en handduk eller mina egna händer, men det tar jätte lång tid.. hur gör ni för att ta bort snöklumpar? en balja med vatten hade kanske funkat..?!

lena1
0

Vatten skulle jag nog undvika tassarna kan bli torra av det, men jag brukar klippa mellan trampdynorna så mycket det går, att helt komma ifrån snö där är det nog ingen som kan, sitter snön på hasor och runt benen så tar jag borsten, det funkar bra ;-).

Lotta
0

Jag gör som #1…papillon har väldigt mycke päls på tassara ;)

Malin-A
0

aha ok, ja då ska jag inte ta vatten då.. ja borsten va ju ett bra tips, har jag inte tänkt på.. tack så mycket.. =)

lena1
0

det var så lite så, mellan trampdynorna får man ju i alla fall plocka med fingrarna, men jag brukar se det som ännu ett ypperligt tillfälle att kolla så man inte har torra eller spruckna trampdynor då :-)).

Lotta
0

Jag har haft turen att sluppit sånt på Skorpan, men jag hade ett h-vete med våra schäfrar när vi hade dom Skrattande Ett himla smörjande kan jag säga :/

Anett
0

Klipper håret så gott det går även jag…på hundens tassar alltså ; )  Tar sedan bort ev klumpar med fingrarna men torkar även med duk eller papper så det blir torrt. Fukt där lång tid brukar inte bli roligt som sagt.

Malin-A
0

ne har haft lite problem med att han blivit röd under tassarna när det vart väldigt fuktigt, men jag har faktiskt använt en hårblås, och lusse har accepterat det väldigt bra, det blir ju torrt o fint, o så ibland smörjer jag med helosansalva.. =)

Alex
0

Har lyckligtvis aldrig haft det problemet med Mexx, men att klippa och borsta låter väl rätt smart. Hoppas det funkar. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

TinaH
0

Tänk på att så här nu i snöiga tider, och saltande på vägar och allt.

att man kanske då klipper dem mellan trampdynorna, men också smörjer dem, så att dem inte spricker.
Det finns "tass salva", men vanlig Helosan går bra med.
vatten undvik det, det torkar ut, som även saltet på vägarna gö för tassarna.

Puppy 2

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Jag anväde antingen Helosan eller Militärhudstift…hmmm..hoppas ni förstår vad jag menarGenerad

lena1
0

Helt rätt saltet är hemskt på vägarna, själv har jag tre ess eller jaga lätt på min, om det behövs

Lotta
0

Har jag aldrig hört talas om Generad

lena1
0

vilket då? min salva eller saltet på vägarna hihi….

Lotta
0

*S* Salvan, tokfia!!!

lena1
0

haha jasså denRäcka ut tungan :-)))den ena är en sådan där gammal gedigen tjärsalva som det hette förr, och den andra hittade jag i år faktiskt den är helt luktfri och heter jaga lätt många jägare använder den.

Men tjärsalvan är allra bäst tycker jagFlört

Lotta
0

Det lär jag testa :)

lena1
0

hihi vilken då?

Lotta
0

Tjärsalva för det lät bra…och visst luktar det väl så också?

Malin-A
0

har klippt lusses tassar nu.. (håret i tassarna så ingen missförstår o tror jag klippt i hans tassar. =) ) och det blev faktiskt bättre.. =D

lena1
0

ja det gör den kanon gott luktar den, dessutom är den bra till mycket annat med…tant som jag är så har jag självsprickor på händer och fötter och det funkar till det med, dessutom är den jättedryg.

Nu förtiden heter den 4ess det är en grön burk med vitt lock, och finns på djuraffären, jag har inte hittat den på någon vanlig mat affär än i alla fall.

Hoppas du hittar den lycka till ;-).

Lotta
0

Tack lena1! Jag ska kolla upp det så fort som möjligt ;)

TinaH
0

Tjärsalv är Toppen,
både för spricko å kroppen!

oj, jag ska bli poet hihihi

här har ni en länk till tjärsalva 

Jag har inte beställt där innan, utan hittade den på nätet =)
Dem har massa annat skoj…kolla deras HALSBAND till hundar, vill ha ett *gråter*

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Lotta ska trösta pluttan…du får säga åt karln att nu är det dax att han tar ansvar och köper ett Flört

Malin-A
0

mmm fina halsband, mindre vackert pris… =D

Lotta
0

Ja det var väldigt dyrt…men det kan det vara värt ibland kanske Skrattande

Malin-A
0

ja absolut… =D

lena1
0

Tina det var inte samma burk som jag har och alltid har haft…så den kan jag inte uttala mig om.

haha halsband på ett långhår skulle aldrig funka:-))), för det syns ju aldrig ;-).