Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 628 ggr
SaraC
0

Nu har ni blivit FÖR roliga! ;)

Tycker det börjar bli lite väl mycket ploj här inne.. Seriösa trådar blir antingen "kapade", som ngn uttryckte det eller undanskuffade av alla "skojtrådar".

Missförstå mig inte nu, jag är ingen torris som inte kan uppskatta ett skämt eller två, men tycker det är tråkigt när man lägger in seriösa frågor och de bara försvinner bort.

Kanske går det att skapa någon form av "klotterplank" eller liknande, som man kan gå in i om man bara vill prata lite? Eller en chatt?

Det blir så rörigt när man ska leta bland trådarna, de "poppar" hela tiden upp samma skämttrådar när man tittar. Verkar som om alla här har blivit på ett otroligt skämtsamt gott humör, för det är nästan bara de som hela tiden uppdateras och i raketfart! Flört

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Kristina-
0

Håller med ! Lite väl mycket sandlådenivå ibland.

Faxlin
0

Men ni som vill läsa de seriösa trådarna och som känner att ni har svårt att hitta de trådar ni skrivit i. Kan gå in på kategorin som heter Mina inlägg. Där finns de trådarna kvar som ni skrivit i.
På detta sätt slipper ni att plöja sida efter sida efter det ni vill läsa.
Att ploj trådar hamnar överst är nog inte så konstigt. en av dem fick över 95 komentarer bara igår. Om de seriösa trådarna skrivs i lika flitigt kommer de ligga först.

Ledsen om du Kristina ser det som sandlåde nivå. Men helt klart har folk som inte skrivit tidigare börjat våga skriva nu.

Och för första gången sedan hundar.ifokus startades så lever denna sida verkligen.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Zebben
0

Håller med Åsa varför kan man inte snacka hund och ha roligt! Man kan ju både besitta hundkunskap och ha humor. Skrattande

kerstinjoh
0

Varför måste allt vara så allvarligt? Visst ska vi kunna ha lite glädje i livet? Och om du visste Eros vad vi har skrattat dessa dagar!

Vi är en brokig samling hundmänniskor med massor av erfarenheter. Men vad skoj att vi kan skratta tillsammans!

Men vi glömmer inte att dela med oss av våra erfarenheter, och vi är tacksamma över de fina tips vi får.

Att vi dess emellan har hjärtligt roligt kan väl inte vara fel?

_Anna93
0

nej absulut inte jag har då aldrig haft så kul som här tycker verkligen om att sätta mej vid datorn och gå in på hif direkt man har en liten stund över från alla läxor och djurskötsel

Alex
0

Det finns många fördelar med att sväva iväg om annat än just seriösa hundfrågor. Framför allt stämningen! Om folk är med och skämtar och har kul och diskuterar lite allt möjligt så "lär man känna" varandra lite och risken för missuppfattningar, dålig stämning och andra otrevligheter minskar kraftigt! Många har ju kommit in nu på senaste tiden och sagt att det verkar vara det bästa, roligaste och/eller trevligaste forum de varit på, och det måste ju finnas någon anledning till det, eller hur? Skrattande

Vi glömmer ju inte bort de seriösa frågorna heller, utan de finns ju här, och besvaras. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Kristina-
0

Jag är absolut inte humorbefriad, har mitt barnasinne kvar även jag.  Men som sagt lite för mycket av det goda ibland.

_Anna93
0

joo kanske är det lite för mycket ibland. men diggar stämningen här inne rejält

SaraC
0

Det var ju det jag skrev.. Att jag INTE har något emot skoj. Ni säger att ni fortfarande svarar på de allvarligare frågorna också, visst de gör ni säkert, om ni ser dem.. Det är lite det jag försöker få fram, de inläggen försvinner iväg lååångt bakom alla "skoj" och då är de ju ingen som ser dem och kan svara.

Tycker absolut inte ni ska sluta skoja, förr ett tag sen var de vanligare att "arga" trådar hade runt 100 svar, men nu är det ju tvärtom och de är ju toppen!

Bonnie_lee
0

0# ett klotterplank lät ju som en bra ide, där kan man ju skriva lite om allt möjligt Skrattande

Faxlin
0

Tyvärr finns det inget klotterplank och inget chatt heller. Det har varit efterfrågat inne från fler sajter. Men det är nog något vi lär få vänta på.

Audiatur et altera pars

Alex
0

#9 Jag missar inga allvarliga frågor i alla fall, läser absolut allt! Skrattande Men sen är det ju inte alltid jag har tillräckliga kunskaper för att svara på dem..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Jag är in överallt och kollar, och kommer med kommentar om jag har någon.

Faxlin
0

Ja men visst kan det vara så Alex. Att man inte har något att tillföra en diskussion. Kan bli tradigt om samma människa skriver. Har ingen aning i alla trådar.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hmmmmm????

Chippers
0

Eros: Jo, hehe, liiiite väl mkt spam här inne vaOskyldigskärpning nu ! Hihi …  ser bara massa spam i varje tråd, blir chockad varje gång =D man tror att det ska stå om sånt tråden handlar om men ser att mer än hälften av allt är spam HemlisRäcka ut tungan

Malin-A
0

#16 man får kolla trådens början, där står oftast om d som tråden handlar/handlade om =)

Chippers
0

#17 Jooo det vet jag .. men jag menar sen, inläggen efter, där tror man att folk skriver vad tråden går ut på, men nä icke det, bara massa spam av typ samma personer jämt !!!! Räcka ut tunganOskyldig Har inte sett en ända tråd utan massa spam som inte hör till trådens ämne direktSkrikandesRäcka ut tungan men aja, kul men samtidigt lite, hm, ja .. störigt , men men, har väl inget att säga till om antar jag. XD

Lotta
0

Ibland kanske man måste släppa på tyglarna, men kom gärna in och säg till på tråden ni tycker ha urartat så får vi försöka skärpa oss. Men vi har jätteroligt…tror aldrig jag mött så roliga människor. Plus att här på hundsidan får man verkligen svar av trevliga människor och det är jag glad för. Kram på er

SaraC
0

Menade mest att det vore bra med nån slags avdelning på trådarna eller kanske nån form av klotterplank. En chat skulle också va kul. Min tråd var mest menad som ett litet önskemål om det :)

Malin-A
0

#17 jo alla har väl alltid något att säga till om och man får säga sin åsikt… men i detta fallet tror jag det är svårt att göra något åt, som sagts innan så är det många som vågat skriva mer och det är mycket trevligare här inne, d kanske blir för mycket ibland för vissa men tror man får ta o ha överseende med det för allt här inne har bara blivit mer possitivt,  om det är någon tråd du tycker är viktig så får du ta o putta lite på den.. =)

Chippers
0

Okej men har ni kul och många vågar skriva mer så är det ju JÄTTEBRA! Vill inte klaga, tycker det är bra att alla är så trevliga, för det är ni verkligen. Fortsätt så då!Glad Ursäkta mig XD

Men jag håller med Eros om att det vore bra med någon form av klotterplank eller liknande…. :)

Alex
0

KerstinP kom ju med en idé om att lägga till en ny kategori om sånt. :) Och det är ju ett bra förslag tycker jag, eftersom det inte lär bli nån chat på ett bra tag i alla fall.

Och som sagt, ni får jättegärna komma in i trådarna och peta till oss om ni tycker att det är en tråd med ett så viktigt ämne att man inte bör sväva iväg för mycket. Tro mig, det är inte alltid man tänker på vad man håller på med, utan man kommer in på ett sidospår och så fortsätter det, och efter en liten stund har man totalt glömt bort vad tråden handlade om från början..

Sen så speciellt om trådskaparen inte är med i svamlet, och tycker att den inte vill ha det i den tråden, så säg till!

Annars så vet ni att ni allihop är mer än välkomna att vara med i våra galna resor! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

SaraC
0

#23 Haha ja eller så kanske man kan försöka hålla sig i en eller ett par trådar med "svamlet"? ;)

Malin-A
0

ta me er pass också, man vet aldrig vart vi hamnar nånstans i våra resor.. =D

Faxlin
0

Nackdelen är kanske att oavsett om vi skojfriskusar startar 10 skoj trådar så kommer det i alla fall falla bakåt för de seriösa trådarna. Så då står vi kvar vid samma problem som det skrevs tidigare om. Att man inte ser de seriösa trådarna för alla skojtrådar.

Så jag tror att det är en lösning som inte löser problemet.

Audiatur et altera pars

Fija
0

Jag tycker hundar i fokus är en toppentrevlig sida! Jag tycker man får svar på det man undrar. Och sen så stör det inte mej om vissa "fjantar" omkring, ni är ju så trevliga å glada! Hellre det än superseriösa och sura!

Kram!

Chippers
0

Ja alla här inne är ju bara FÖR snälla, hihi.Glad Man känner sig verkligen välkommern här

Chippers
0

*Välkommen

;P

SaraC
0

Underbart med trevlig stämmning! :) Men jag tycker ändå att det är lite snålt med svar på vissa frågor.. Kanske bara är jag som har frågor ingen kan svara på, men jag har ibland inte fått ett enda svar. Men som sagt, kan ju bero på att ingen vet heller, men tycker ändå det verkar finnas en hög kunniga personer härinne.

Sidan heter ju faktiskt HUNDAR i FOKUS och handen på hjärtat så kan jag inte påstå att det är så mycket fokus på hundar i många trådar. Därav mitt önskemål om någon slags avdelning. Jag tycker också att det är kul med dessa flamstrådar, men vill också få möjlighet att lyfta fram mina frågor och allvarligare funderingar. Samt kunna läsa andra lite mer "intressantare" inlägg.

Faxlin
0

Jag kan ju säga som så. Jag har haft ett avbrott ifrån hundar på ett tag. Bara varit in i någon specifik tråd när jag blivit ombedd som Medarbetare.
Men de senaste dagarna som jag har varit inne har det inte dykt upp så många seriösa trådar faktiskt som det gått att diskutera något om.

Men kom gärna med seriösa trådar där det finns diskuteringsmöjligheter eller annat som gör att det går att skriva. Jag personligen har svårt att svara på vad som skrivits tidigare. eller jo, jag kan sätta mig och gå igenom gamla trådar, och bör kanske göra det någon natt :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Ja jag är också jättegärna med i seriösa diskussioner, bara jag har något att komma med. :) Jag skulle inte påstå mig ha överdriven kunskap, utan bara lite smått om olika saker, jag är liksom inte särskilt fördjupad i mycket. Därför är det svårt att svara på en del..

Men Eros, testa putta upp de trådar du inte fått några svar i, och se om det händer något. Jag vet själv att jag ibland kan läsa en tråd, men måste fundera ett tag innan jag svarar och då går vidare och läser annat så länge.. Och då kan det hända att den första tråden glöms bort..Generad Speciellt om ingen annan skrivit efteråt, så den puttas upp.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

SaraC
0

#32 Ja, det är det jag menar, de glöms ju ofta bort. Men nu ska här puttas! ;)

Alex
0

Hihi fast det beror inte på att den är seriös, tro mig.. Det är mitt minne..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Putta på du Eros det gör du rätt i, vi är lite överallt och flamsar och vissa trådar sabbar vi verkligen. Men som sagt skrik på oss alltid är det någon som lyssnar och styr upp det hela ;)

#34: fiskpinneminne *S*

Malin-A
0

iq badboll… =P

Rubiinen
0

IQ fiskmås Flört

Alex
0

IQ mer än en fiskbulle! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport

SaraC
0

HALLÅ! Sluta förstör min seriösa tråd!!!! Räcka ut tungan

Alex
0

Haha jag ska nog gå och lägga mig. Generad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

sova nu?? neh klockan är ju bara banet.. =)

Alex
0

Okej då.. Men äta i alla fall. Så nu slipper ni mig ett tag. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Konstigt och ni säger att jag är senil…pfssss…löjligt alltså Förvånad

Malin-A
0

åt du inte igår?? måste du äta varje dag? ät upp dig riktigt så du kan sitta här 24/7… Skrattande hehehe

Alex
0

Haha ja jag får göra det.. Fast det är bara ett mål om dagen i alla fall, de andra äter jag ju här..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Gud va sjuk ni är *S*

TinaH
0

Undra om man sätta in Stomi påse och kateter med…hmm…måste undersökas….

Laughing 1

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Malin-A
0

haha kateter, ska mexx tömma den då =P

TinaH
0

nä…..men en slang från den till dasstolen så klart! Laughing 2

Mvh TinaH

Malin-A
0

haha.. =P

Lotta
0

*asg* Ni är inte riktigt sluga på en fläck…katetrar och stomier!!! Sjukproppar Skrattande

Alex
0

Ojoj, här hittar ni på saker ser jag. Lägg märke till att jag loggade in här först nu. ;) Har vart duktig och gjort annat nu på förmiddan, ätit frukost (vid köksbordet!), gjort mig iordning (bla duschat och borstat tänderna för första gången på ett par dagar.. Jag tar inte hygienen i första hand när jag bara går hemma..Oskyldig) och varit ute med Mexx!

Shockade? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

hygien va e d?? nått man äter??  ja lite chockad e jag nog.. o d va ju ganska tomt här inne så nått va fel..=) =P

TinaH
0

jag bada och dsuckar till jul, räcker inte det???Shocked

Mvh TinaH

Lotta
0

# 54: Räcker fullkomligt…jag hatar att bli blöt och sedan bir man kall när man kliver ur *brrr*  Jag hatar att bli ren Generad

kerstinjoh
0

Deer Ren?

Lotta
0

Hej kerstin! Vi saknade dig igår :)

Malin-A
0

ja ett julbad räcker gott o väl.. =D

Lotta
0

Hehe…helt riktigt…fruktansvärt hemskt om det skulle bli för mycket

Malin-A
0

haha japp, iof nu ska ju jag inte säga något, duschar varje dag o ibland två ggr om dan, fast oftast varannan, men anledningen är att jag fryser så ofta så jag brukar ställa mig i duschen o värma mig =D

Lotta
0

Ja sån är jag också…jag skulle dö om jag inte fick duscha varje dag *URK*

Alex
0

Hihi jag håller med dig, Lotta.. Blött och kallt. :P

Du, jag och Mexx som inte vill bli rena(r). ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Hörrni brudar. Är ni medvetna om att ni spårar ur tråden där vi får påbackning om att vi har FÖR roligt.

Hmm, lite eftertanke kanske.

Audiatur et altera pars

Alex
0

Oj.. Nej, det visste jag inte..Generad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Question Mark putt, putt…..vad handlar det om då?

Jag försöker vara otroligt seriös och svara på frågan. Men, det är inte lätt.

Dusch, katetrar, mat, sova, stomipåsar, fiskbullar, fiskmåsar????

Hur i hela friden ska man kunna följa en tråd när man tappar  bort sig efter tredje inlägget?

Begär ni verkligen av mig att jag ska komma ihåg vad det stod allra först??

Lotta
0

Hmmm! Kerstin! Fyyy vad dom begär mycket av oss….inte snällt tycker jag ;)

Och för resten jag är ny här Generad