Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 8699 ggr
NaimaG
0

Sluta fälla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur får man en hund att sluta fälla på bästa sätt? Ludde fäller hela tiden och mycket och jag börjar bli rellativt trött på att behöva dammsuga varje dag.

Furminator har jag redan men enbart den tycks inte hjälpa. Vad mer kan man använda för att få bort hans konstanta fällande?

Elcyion
1

Fäller han året runt, eller är det den vanliga fällningen som fortfarande håller på?

Kolla här

Där finns förslag på olika tillskott och hur de kan kombineras för olika problem. De jag har provat av standardts tillskott har fungerat riktigt bra! Deras fiskolja är betydligt billigare/dos än de flesta andra på marknaden. Räkna med att du inte kommer att kunna ge full dos. Den är för fet för det.

Medarbetare på jack russel terrier

NaimaG
0

#1 Han fäller året runt men mest fällar han slutet av vintern och slutet av sommaren.

NaimaG
0

ps. sidan du gav är lite luddig för mig. Den säger inte så mycket.

AnneN
0

Det bästa sättet att få dem att sluta fälla så mycket har jag erfarit är att ge dem bra foder.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

NaimaG
0

#4 Ludde har ett foder just nu som hans mage tål så jag ids inte till att byta, igen.

Mistle
0

Fäller han väldigt mycket året runt?

Du kan ju testa att bada honom och sen borsta honom efter det. För vi bad lossnar otroligt mycket päls om de är inne i fällning, men det krävs verkligen borstning efteråt annars lär du bara få de betydligt mcyket jobbigare med päls överallt ;p.

Elcyion
0

#2 Sidan är inte tänkt som information, utan bara att visa vilka tillskott Standardt rekomenderar. Kollar man sedan tillskotten på antingen Standardt.se eller foderbilen.se står det mer information, samt att du då kan söka på google efter andras erfarenheter också. Med andra ord, bara menat som en startpunkt att söka mer information från.

Medarbetare på jack russel terrier