Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2309 ggr
Bumsibum
0

det är så svårt att inse.. :(

Det är så svårt att inse faktan… Obestämd att ens älskade hund snart måste lämna en… Rynkar på näsan

Familjems Grand danios på 8år (han blev det 13 mars 2010) det är ju rätt gammalt för en grand danios, de kan bli 7 - 9 år, men blir oftast sorligt no bara 5 - 7 år.. Obestämd

men Diego är 8, så de är ju en del, men trots detta är de ändå så svårt att fatta att han liksom inte kommer ha långtid kvar… Rynkar på näsan

man vill inte se felen, men man gör de ju ändå, han har börjat få lite hörtproblem, ser o hör sämre, pungen hänger ner asså mer än av den ska, och sånt, Han driker betydligt mer än vad han gjorde förr, svårt att hålla tät me kisset. MAX 4 timmar.

Jobbigt jobigt!!! att behöva veta att hans tid snart är gpngen… Gråter den 8 maj ör de 8 årsedan vi köpte han och fick hem han! Tiden går fort.

Kan tro att det är en del som med varigt med om kännslan eller ä de nu.

Sunrise
0

Aww, vad jobbigt. Massa styrke- och tröstkramar!

Bumsibum
0

tack ska du ha, man inser inte de fören hunden visar åldersteken asså att ens hund är gammal.

Zebben
0

Visst är det tungt, var själv inte länge sedan jag fick ta det tuffa beslutet. Men det är ju jättebra att Ni ändå ser förändringarna och inser att det börjar bli dags. Det är en av de svåraste bitarna, att faktiskt se.

Hoppas Ni får lång tid kvar tillsammans!

Bumsibum
0

aj då.. Rynkar på näsan, ja, in mammas man ser de inte alls.. Rynkar på näsan

Men jag och min mamma sa lika bra att inställa sig på att de kan bli avlivning när som, så man liksom vet de innan o de inte kommer som en chock elelr något, eller att man inte ser de alls o han lider en del i onödan.

ja, de hoppas jag med, iaf hela sommaren hans favoriårstid.. Glad

Emaljoh4
0

Sånt är sååå jobbigt! Rynkar på näsan

Våran hund fick komma till hundhimlen 9/12-09

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Bumsibum
0

ja, de är de… Rynkar på näsan

ahh, beklagar! Rynkar på näsan

Karizma
0

jag ger tips om att njuta av den tiden man har kvar. Det är trist att åren går så fort.

Bumsibum
0

ja, de är de man får göra.. Glad

jo sant det.. Rynkar på näsan

Bumsibum
0

Nu får nog tiden snart vare inne för Diego tyvärr.. Obestämd
nu förutom de jag skrivigt i mitt första inlägg så har han plötsligt kräkningar, diare och ingen aptit alls, verken mat eller vatten,o delilla han fått i sig kommer upp igen, antingen från ett håll eller ett anant..Rynkar på näsan
Lederna är lite från och till men man kan ju inte vänta tills han trillar och dör av sig själv, det är ju inte rätt, plus är de ju synd om honom, visst detta med dålig aptit spy/diare kan va  tillfeligt de är bara inne på dag två nu… men man vill ju ej vänta för länge…
ge de en chans får han ej upp aptiten snart så tyvärrr..Gråter

Bumsibum
0

plus att han ska behålla de med såklart även om han får upp aptiten.

Sunrise
0

Aww… Kramar till er :(

Bumsibum
0

tack, han är bra i magen nu, va dålig 2 dagar, behåller mat, och har aptit. Så vi får se nu.. Glad. Har varigt bra nu 3 dagar!

tsset
0

Åh, det är så svårt när de blir gamla! Speciellt det där med "dagsformen" - är detta långvarigt eller bara en ensaka spya för att hunden ätit något olämpligt?

Har en gamling, labbe på 14 år, som vi sen några månader börjat förbereda oss för att det nog inte är så långt kvar. Bakkroppen är halvtaskig från och till, mycket för att muskulaturen där blivit sämre men så också balanssinnet, synen är nästan borta, hörseln taskig, lederna stela… men som sagt, det är så olika från dag till dag! Vi har iaf gått från att räkna "en månad till" till "kanske två-tre veckor". Är skönt rent psykiskt för oss att vara så redo för det, liksom beredd på att det kan ske allt närmare i tiden…

Hoppas han får leva gott ett tag till, ta hand om er den tid ni har kvar!

Bumsibum
0

ja, de är så jobbigt när ens hund var dålig som ung tänkte man ju att de bara e tillfäligt men nu, så tänker man minsta lilla at "jaha… nu är e kanske dax"

svårt med sånt.. Rynkar på näsan.

ja, man gör ju de räknar tiden alltså, Vissa dagar är de ju betydligt bättre än en annan dag osv osv.

Tack, hoppas de samma om din! Glad

Mexxie
0

Min hund fick diaré (eller hur det nu stavas) och kräkningar med blod i så vi avlivade henne, 12 år gammal.

Bumsibum
0

oj då, ja här va de inget blod i iaf, men kan förstå att ni gjorde det då.