Postafen??
För att göra allt rätt och riktigt i morgon måste jag kolla om någon vet ifall åksjuke medicinen Postafen räknas som doping eller om det är karens på den om man ska ställa ut. Ville är ju ganska åksjuk och det är ju lite synd om honom om han ska sitta och må illa när vi ska åka på utställning. Ska ställa honom i morgon så jag behöver svar i dag 

Sökte på google och hittade länk till vovve där det var en som skrev att det är 14 dagars karens på postafen.
Saker som dök upp i tråden som man kunde göra förutom att ge postafen (som du alltså inte kan ge eftersom det är karens på) är att sätta en bomullstuss / fetvadd i ENA örat. Det hämmar balanssinnet och hunden släpper illamåendet. Oftast räcker det med att man gör det några gånger och sen klarar hunden det utan tuss / vadd i örat. Stog att det kan funka på vissa hundar.
Annars så fanns tipset på DAP-sprayen. Har du testat det?
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Okej! Ja Jag kör med DAP också men tycker inte den fungerar. Han kräks i alla fall. Så jag brukar köra med både DAP och Postafen. Men jag ska prova att stoppa en bomulls tuss i ena örat. För man ska bara ta ett öra då? Tack för tipset! Hoppas det fungerar!

Åksjuka och oro
Recept 1:
En hund som lätt drabbas av åksjuka eller lätt blir orolig kan du prova ge detta.
Låt en skiva ingefära ligga och dra i en kopp hett kokt vatten. När vattnet svalnat ger du hunden 1 tesked till 2 matskedar beroende på hundens storlek.
Recept 2:
Vändelrot, kamomill och järnört har också lugnande verkan. Har du en hund som lätt blir stressad då du ska träna den att åka buss, bil eller annat tillfälle som gör hunden orolig så kan du under träningsperioden blanda lite av dessa örter (torkade) i hundens mat i några veckor.
Kopierat från artikeln Huskurer för hundar!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#2 Precis, bara ena örat 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi