Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 3004 ggr
toodiloo
0

Vilket o hur mkt foder till 7-årig welsh corgi-tik

Hej!

Jag undrar vilket foder som är lämpligt att ge (om hur mkt) till en 7årig welshcorgi-tik. Hon är tunn i hullet nu (pga tidigare ägare) men corgisar har ju lätt att lägga på sig så jag vill inte ge för näringsrik mat heller, utan räknar med att hon går upp i vikt i lagom takt..

SaraC
0

Du kan inte höra med uppfödaren?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

toodiloo
0

Hej, finns ingen uppfödare och hundarna är omhändertagna av polisen. Därför jag frågar här..

Mexxie
0

Väg henne.

På påsen brukar det stå hur mycket de ska ha för vilken ålder, ras och vikt.

monicany
0

Glöm inte att kolla om det är 24 timmars förbrukning det står eller om det är per mål.

Våran förra granne fick inte rätt info när han köpte foder i djurbutiken så han gav full ranson vid tre tillfällen men det skulle vara fullranson delat på två mål mat…. ni kan snart räkna ut hur den rottisen såg ut, när jag upptäckte de när vi kom hem från semestern så var det diet kur och mera sim träning som jälde..

Mischa
0

Har du möjlighet till att kunna köpa färskfoder (fruset) så brukar dom flesta hundar tycka det är smaskens och välj en mer energirik variant (för aktiva hundar) till en början om hon ska få lite hull, sedan kan man gå över till en variant för normalaktiva.

Doseringen står oftast på förp.

≧◔◡◔≦

toodiloo
0

tack för tipsen!