Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2553 ggr
studs
0

Lurendrejare i farten?

Satt igår och hittade på hastnet.se 2 annonser, en på 3 billiga mkt fina hästar för nästan inga pengar alls och en med valpar bortskänkes (chihuhua, Stavas?) mejlade på skoj för att se va de va och det känns rätt uppenbart att detta är rent lurt, Hästarna ska skickas via flyg och jag måste förskotsbetala för att H*n ska kunna sätta hästen på planet Hundarna skall skickas via plan dom med,men här ska jag betala när jag hämtar min valp på flygplatsen. Alla djur kommer från kamerun och personen i fråga kan LITE svenska som är mycke dålig!! Gör som många andra sprid vidare så inte fler blir lurade.. Trist att sånt här ska fortsätta :/

Ixectrona
0

Ja, det här är ett typiskt lurendrejeri. Jag vet inte hur många annonser jag sett med hundvalpar/papegojungar/ägg eller andra djur som säljes antingen från Kamerun eller Nigeria, snorbilligt, och självklart ska man ju skicka pengarna i förväg.
Man gör det, och får höra att pengarna inte kom… så man måste skicka summan igen.

Nej, verkar något för bra (billigt) för att vara sant så är det förmodligen det.
Exempelvis har jag sett Hyacintaror för några tusenlappar… det är svindyra fåglar som nästan aldrig kostar mindre än 70.000.
Förresten har jag bara sett sådana annonser på annonssidor som är gratis, aldrig på Blocket (det finns såklart oseriösa på Blocket också, men inte några av de här Kamerun-Nigeria-typerna).

Dessutom är det oftast, om inte alltid, maskinöversättningar fast man kan tro att det helt enkelt är någon som är dålig på svenska.

studs
0

Ja de stämmer nog, googlade faktiskt just på hund från kanmerun o då ve de flera som skrivit om detta och eller liknande om just de du sa, pengarna har inte kommit fram eller tex att hunden "fastnat" någonstans i typ tull eller liknande och att de krävs mera pengar för att hunden ska skeppas vidare där ifrån,, Läsikigt ändå att de finns dom som håller på med detta och folks som konstigt nog går på detta…

Finns de inte ngn lag om hur och vart ifrån du får inmportera hund och katt? Har till och med för mig att de land du tänker inportera ifrån måste stå med i listan på jbv över rabies fria land , sen måste de väl ändå vara karantän på ett djur? jag skulle få "min" hund redan på lördag,alltså samma dag som h*n tänkte sätta hunden på planet..

Tänk vad världen vore bättre om de kunde finnas folk som fick betalt för att sitta o leta efter dessa onödiga människor och granska alla annonser innan de publiceras…