pälslösa armbågar?
Det är ganska vanligt på hundar också. Är inte alls säker, men har för mig att det kan vara ligg"sår". Är det bara lite skulle jag inte bry mig, men är det mer skulle jag prova att smörja in området med lite parfymfri handkräm (eller liknande), se till att han inte slickar det i sig, och prova att göra hans favoritplats att vara på mjukare.
Medarbetare på jack russel terrier

Ligger han ofta på golvet? Ser ut som att den är liggmärken, mina hundar väljer golvet framför hundbädden och slänger sig ofta ner och det sätter sina spår på armbågarna, men de är inte hårlåsa men den äldre har lite förhårdnad där.
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus

#2 Tasssalva borde fungera, den finns på apoteket såg jag sist
//Angelica
#3 Han ligger enbart på golvet. han vill inte ligga någon annanstans. Områdena är inte hårde utan mjuka. Antar det är ligg sår, jag kan inte tänka mig annat. Det liknar hästars ligg sår utom att Luddes är mjuka.
De kan vara både hårda och mjuka. Verkar bero på individ, och hur länge de har haft dem. Vänta några år, och de blir säkert hårda då också 
Det finns kyldynor för helt ok peng (200-300:-) som man kan prova. Låt materialet suga upp kallt vatten, ha på överdrag, lägg på golvet och lägg en filt över. Då blir det svalt men ändå mukare än golvet. Jag vet att vissa har haft problem med att de där kuddarna läcker, men jag tyckte min fungerade bra. Den beställde jag på Teba i Höör (deras postorder) för ca. 2 år sedan. länk
Tror det är samma som jag köpte. Produktbilden är väldigt lik, även om min dyna var vit med prickar/fläckar på.
edit: Jag hade den minsta strl (samma som jag har länkat till) åt min Greyhound. Jag tycker inte att hela hunden måste kunna ligga på dynan med benen åt alla håll. Räcker långt med att bara kroppen får plats (och benen utanför). Det gör det lite lättare för dem att välja också hur mycket kyla de vill ha.

Hade lika dant på en hund som vi hade "på foder" om man kan kalla de så. Vill inte dra hela histoorien. När hon flyttade hem till oss och ligger nästa alltid på någor mjuk har de försvunigt.
Kan de vara så att ni inte har någon liggdynda där ni brukar vara och han vill vara i närheten?
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
#7 Han har haft bädd som total ignorerade.Jag brukar få honom hoppa upp i soffan eller sängen men där ligger han 5 min när han sedan hoppar ner och lägger sig på golvet, han anser det är för varmt på andra ställen.
#8 Tittat på alternativet med kyldyna? Då kan han ha det svalt samtidigt som han ligger mjukare.

#7 då låter ju kyldynan som #6 rekomenderade som något som kanske kan passa honom. Finns bäddar som är gjorda att de inte ska bli för varma. Sen vi bytte till BIA så har hundbädden iaf blivit lite mera populär, men inget slår golvet 
//Angelica
Vilken vikt håller kyldynan för?
Ganska mycket tror jag. Men det är bara att maila till Teba och höra. Det är ett familjeföretag med väldigt bra service och trevliga att ha och göra med.