Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1709 ggr
ChristineL
0

Diarré

Hur löser man detta? Förrut på morgonsvängen var Egul jättelös i magen, det nästan rann ur honom och pruttade. Och så verkade han inte tycka att han var riktigt klar heller för han gick några steg och tryckte igen utan att det hände något. Och det är precis på morgonen som bajset brukar vara som fastast, så nu undrar jag lite… Ska jag avvakta under dagen och se om det blir bättre eller ge honom någon huskur på en gång? Tror inte att han har fått i sig något tokigt, dock är han inne i den perioden då han plockar upp ALLT han kommer åt ute, men han brukar inte tugga i sig skräp utan bara bära på det en bit och sedan komma på att det inte var något gott :P

Linnea
0

Min hund var sån här i en vecka, då hade hon hittat nåt väldigt gammalt i skogen att tugga på.. Jag såg inte när hon gjorde det, jag såg bara att hon rullade sig i det men hon måste ha ätit lite av det för bara nån timme senare så blev hon väldigt lös i magen. Vi gav makaroner och ris (vet inte varför det rekomenderas till lös mage, inte så naturligt för en hund..), efter en vecka var hon bra igen. Hon ville inte ha mat alla dagar, prcis som när hon var valp och var lös i magen.

Skynda långsamt så går det fortare.

AnneN
0

Här finns en artikel med tips på hur man bör hantera hundens diarré

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ChristineL
0

ah, sedär! Tack Anne, sökte bara här men hittade inget :P

AnneN
0

#3 Så lite så Glad Hoppas din hund blir frisk snart

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ChristineL
0

har suttit ute i solen med honom nu, han skuttade runt som en tok på ängen där men inget bajjande så han verkar pigg och glad som vanligt iaf, avvaktar lite…

ingann
0

Åskar var också lös i magen så det sprutade ur honom förra veckan…  Hela natten fick jag springa ut men flera gånger hann vi inte ens ut:( Ute så bajsade han jättelöst, gick några steg och försökte få ut mer men inget kom men i övrigt var han pigg och lekte ute..  Inne låg han och gömde sig under ett litet bord och vägrade komma fram…

Jag lät honom fasta hela den dagen och gav honom lite a-fil morgonen efter och lite till lunch, till kvällen fick han kokt torsk.. Likadant gjorde jag dagen efter det och sen började han bli sig själv igen med fast fint luktfritt (det lösa stank värre än en soptipp) bajs:)

Risavkok är bra skonkost också men min vovve är tyvärr allergisk mot ris så det blev torsk istället…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner