Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 2347 ggr
Anna-malin
0

HJÄLP......

hej är ny på sajten ..Jag o mina älskade hundar har ett allvarligt problem ..Jag kan inte behålla dom på grund av ändra arbesförhållande o att mina vovvar inte kan vara ensamma dom skäller o ylar(dom är inte vana att vara ensamma)NU vet jag inte hur jag ska gör för det gör ont i mig att se att jag inte har samma tid för mina vovvar o dom bara blir ett problem ,o så tycker jag inte att det ska vara ..Så nu söker jag med ljus o lykta efter någon eller några som skulle vilja ta hand om mina hundar som är två blandras tikar (shäfer/amstaff/boxer)dom är 4 år o är kullsyskon dom har aldrig varit utan varandra o så ska det förbli…Jag vill även ha möjlighet att ev kunna ha vovvarna nån helg när det finns tid ,då jag inte kan släppa dom helt.Dessa vovvar är mina bäbisar så detta är jättejobbigt att behöva göra detta…OM intresse finns så kan ni höra av er på denna länk så hör jag av mig ….MVH malin +Bonita och Tossan….

Gluskap
0

Ensamhetsträna eller en hundvakt kanske?

Hellis
0

1# Håller med.

Vill du behålla hundarna borde det vara värt för dig att försöka med andra lösningar först.

[nataschaj]
0

Jag vet in te hur det är på just denna sajten MEN

i en annons ska de stå om dem är vac, id/chip avmaskade reggade i jbv och besiktade?.

Var finns du?

Hur mycket kostar dem?

Som 1 sa, ensamhetsträna dem elr skaffa hundvakt elr in på hunddagis  pansionat, de finns deltidplatser och elr få timmar vissa dagar.

Anna-malin
0

Ja jag har funderat på allt detta o ja visst ensamhetsträning skulle vara värt ett försök, är det nån som vet nån bra som jag kan kontakta ?Vi bor i Nora utanför örebro skulle vara bra om det fanns nån som bor i närheten ..Vi har ju provat att tränat dom själva men det har inte funkat o ja visst hunddagis är ju ett alternativ men det finns inget här o en dagmatte ja visst men det är svårt att få för två stora hundar…..Tänker väl lite på att det blir så rörigt för hundarna också att bli hämtade hit o dit men kan ju ha fel….Är tacksam för svar…..mvh malin

Rafflan
0

finns hunddsgis i/utanför örebro, borde finnas nåt nära eller nåt som kanske är påväg till ditt jobb? :)

[nataschaj]
0

4 jag tycker du ska försöka hådare, be vänner och liknande att hjälpa dej, de finns folk som ÄR villig att ta hand om hundar.

Det finns kennlar som kan tänka sig att ta emot hundar om dem är vacc id m.m.Om dem har plats kvar.

det finns så mkt man kan göra så jag tycker du ska försöka hådare, betyder dina hundar så mkt så gör man AALT för sin hund.

Och nej hundarna kan anpassa sig med att åka från dit hem å hem igen.

Googla ring runt, kolla i tidnigar, ge inte upp om du verkligen gillar dina hundar…

Anna-malin
0

mmm är så tacksam för alla svar ..ska verkligen försöka mer innan jag ger upp, för jag är ju av den uppfattningen att jag faktiskt tog på mig att ansvar för mina vovvars liv ,när dom kom till oss, o jag ser dom som familjemedlemmar …Men känns som om jag kommer att gå med dåligt samvete när jag kommer jobba så mycket o inte kan umgås med mina vovvar så mycket ,för dom behöver mycket motion o stimulans för att må bra (vi bor i lägenhet)ja ja jag får jobba vidare på detta o kanske se lite positivare på tillvaron men jag måste ju vara realist också o inse begränsingarna o mina poffars välmående…..ObestämdHar ju sommaren på mig innan jag börjar på mitt nya schema ….

Anna-malin
0

heej igen måste bara tacka för era svar o råd det fick mig att tänka om o ta nya tag så nu har jag annonserat o jobbar på o hitta enSkrattande extra matte/husse till mina älskade poffar så vi får se ..

Hellis
0

Härligt! Hoppas att det löser sig!

blondiie
0

Hoppas det blir bra :)

Gluskap
0

Härligt att höra :) Hoppas att det löser sig så du kan behålla dina hundar :)