Söker dagmatte/husse i Söderhamn!
Jag och min sambo har precis flyttat hem till Söderhamn igen och sambon kommer nu även jobba dag precis som jag, vissa dagar. Innan jobbade han natt och jag pluggade på dagen, nu kommer det krisa några dagar i veckan!
Vi har en underbar golden/border collie-kille på drygt 1 år, supertrevlig och glad hund som ÄLSKAR andra hundar. Men han behöver en hundvan och ganska stark person då han drar en del vid promenader och när han ser andra hundar gärna någon som vill träna honom under promenaderna för att inte dra men det viktigaste är att du orkar hålla honom och har lite hundvana. Annars är han supertrevlig i psyket och otroligt smart!
Kan inte säga exakta dagar det gäller utan i slutet av varje månad får vi schema för nästa månad och vissa dagar jobbar sambon kväll/natt men ibland krockar det som sagt. Aldrig på helger dock utan vardagar!
Självklart kan vi betala en slant men har inte råd med några större summor, men du får en underbar vän & en slant, så klart. Bör finnas i Söderhamns centrum då jag inte har körkort än, sambon har dock men ibland är han inte hemma.
Behöver någon som kan passa honom så snart som möjligt! Hör gärna av dig här på iFokus eller maila på Sarah.Ohrn@hotmail.com om du är villig att hjälpa oss! :D

Synd att jag bor 3 mil utanför "stan", eftersom han hade kunnat vara här de dagar jag är ledig annars.
Välkommen upp, för övrigt!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#1 Ja, lite synd att jag inte har körkort också.. :( Skulle ju kännas förjävligt att måsta sälja honom! Som nu när Johan åker på kurs sön-tors nästa vecka, då blir det kris… :/