Ultraljud
Hej
Jag har varit på ultraljud med min tik dygn 28,hur säker är diagnostiken på antalet. Han såg 3-4 st brukar det vara ganska rätt eller är det väldigt svårt att se,jag har hört många olika åsikter om detta.
grattis till bli snart med valpar :) Sen vet jag att det kan visa fel då jag känner en som fick sagt 4 st men det var 6 valpar som kom till ut :) Det är väl lite olika med 1 kullen och vad det är för ras.
det är hennes andra kull ,Beagle är det.
Jag har fått rådet att röntga tiken runt 40 dygn. Då kan man räkna hur många det är. Med ett ultraljud ser man att det är några, men inte hur många.
Spännande, hoppas det går bra.
Här har jag en ny liten kull på 5 Luzernervalpar födda i lördags och en kull på 5 små 5 veckor gamla Tax valpar.
Du har en alldeles underbar men jobbig tid framför dej, men allt jobb är ju värt det eller hur…?
Lycka till
vad kostade det att göra ett ultaljud?

vi gjorde ultraljud då kostade det 300 kr, och vet trodde det var 3 eller 4 valpar vi fick 3 stycken!
Det kan vara väldigt svårt att se exakt hur många det blir då livmoderhornen är delade och man kan råka se samma valp fast man tar på andra sidan. Den erfarenheten jag haft är att det blivit fler än det som visats, men sen kan det ju hända att foster resorberas.
Att man röntgar skulle jag aldrig rekomendera om det inte var något som var fel!
jag vill göra ultra på cola när hon är dräktig, bara för att se hur många det är och för att få det brkräftat