Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 550 ggr
Maja
0

Var går gränsen?

Jahajaja.. ;) Då var valpkurs del två avklarad då och Nero sköter sig fin-fint.. ;) Favoritkompisen har blivit den andra blandisen i gruppen - en tik som är en korsnin mellan schäfer, collie och karelsk björnhund - suuuuupersööööt.. :D

Idag skulle vi bl.a. testa vad han helst vill ha - godis, kamp, spår eller mys.. ;) Så vi placerade en boll, en trasa, en skål med köttbullar och husse (min pappa) på en rad med lite mellanrum mellan varje sak.. Detta blev resultatet:
1. Trasan - kamp
2. Bollen - spår
3. Köttbullarna - godis
4. Husse - gosa och mysa

Jag som trodde att den matglada valpen hellre ville ha köttbullar än boll, men där hade jag fel.. ^^

Nååå.. Jag undrade dock över en sak.. Det var -24°C och jag höll på att förfrysa!! Men Nero tyckre det var heeeelt okej.. ;) Hans taxkompis åkte dock hem tidigare p.g.a. kylan, men min kille äääälskar snö och kyla!! :D Trots att han inte har någon päls på magen (men det är på gång ;))..

Så jag undrar - var går gränsen för att en valp kan vara ute.. Han har ju inget "fett" att värma sig med.. ;) Tror ni att han kan vara ute i -30°C utan problem? :P

Alex
0

Tror inte det ska vara några problem. :) Du märker ju om han tycker det är kallt.. Och rör han på sig mycker så ska det nog vara lugnt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

Haha.. Ja, han springer ju runt som en galning utomhus, så då är det nog inga större problem.. ;P

Lotta
0

Det brukar märkas väldigt väl om dom inte vill nå mer…och allra helst när det är en valp *S*