Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 3485 ggr
Birke
0

OT Hundägare.

Är du hundägare? Var ute igår med ett gäng och fiskade med kastspö efter strömming, och med oss var en person som jag känner väl. Hon har hundar, 2 st.

Jag frågar ifall hon inte kan koppla hundarna för att dom springer runt överallt (tkr det är skitkul att komma fram o hälsa o kolla vad man gör dessutom) och det är inte precis man kollar bakom sig när man kastar iväg krokarna. Jag vill inte att hundarna ska få en krok i ögat eller ngt (så exakt jag nu kan citera).

Till svar får jag surt att hon minsann känner sina hundar bäst, och att det aldrig har hänt förut och kmr minsann inte hända nu heller. Tog mig t.o.m. i armen. Jag ska minsan sluta gnälla på hennes hundar!

WTF!!? Jag bryr mig om hundarna, inte gnäller. Hundarna har inte en aning om att det finns risk för söndertrasade ögon, har inte människan en aning om det? F*n va förbannad jag var.

Ursäkta, men jag hoppades seriöst på att båda hundarna skulle få gåda sina ögon söndertrasade så att hon fick betala dyra räkningar. Har fått sånna här reaktioner från henne förut när jag har försökt tala om ngt för henne.

Har du hund? Hur reagerar du när ngn talar om ngt för dig?

Vad har du haft för erfarenheter av djurägare, inte bara av hund, när du har försökt säga ngt?

[Hilo]
0

Beror på vem, och vad det gäller..

Birke
0

#1 Ex gällande vad då? När det gäller ngt sånt här, som säkerhet så tkr jag det bara vosar på idioti att bete sig som ett svin..

[Hilo]
0

#2 Ja, som sagt.. beror på vad det gäller.
Klart jag känner min hund bäst - men håller med om att i din situation är det ju bara korkat.. Ägaren skulle ha lyssnat och inte skällt på dig..

Det jag menarär att andra hundägare tror sig kunna min hund bättre, när de inte har koll på sina egna..
Eller folk som tror de kan hund och ska komma med en massa nonsens..

Birke
0

#3 Visst känner varje person sin hund absolut bäst, men det är stor skillnad från att tro att hundarna har ngn magiskt runt dom som hindrar dom från skador >< Tkr att det alltid är nyttigt att lyssna på andra, och även om man inte vill ta åt sig behöver man inte vara otrevlig.

[Hilo]
0

#4 Nej, men folk gillar oftast inte när andra lägger sig i. Dock behöver man ju som sagt var inte vara otrevlig

Mischa
0

Konstig reaktion, tycker hennes beteende var respektlöst, hon kunde väl gått iväg och haft sina hundar lösa nån annanstans då, ber nån att man skall koppla sin hund av nån anledning (logisk anledning) så självklart gör man det, det är ingen rättighet att ha sin hund lös.

≧◔◡◔≦

Birke
0

#5 Undrar hur det kmr sig? Det är ju bara folk som kör den stilen "jag vet och kan bäst, och behöver därför inget från någon annan". Gillar inte sånna männskor.

[Sharp]
0

Håller med #6 om just det.
Jag skulle nog automatiskt frågat varför (om det nog var min vän). 

Du hade ju en bra anledning och var bara mån om hennes hundar och förhindra en olycka. Skumt.

Jag skulle själv noga och bestämt sagt till henne på skarpen om jag varit du och hon bara tog tag i min arm och skällde ut mig.Tungan ute

Birke
0

#8 Hade bra gärna velat göra det, men då hade hela min kväll vart ett helvete, för hon tål inte att man säger ngt -.-

[Driva]
0

Om någon hade bett mig koppla, eller h¨ålla undan min hund för att denne fiskade och inte ville att hunden blev krokad, skulel inte jag blivit sur.

Däremot när kärringen i samma uppgång, öppnar dörren surt och säger att jag måste minsan ha min svarta byracka kopplad eftersom den annars kan hoppa på hennes dräktiga pappillion. När det handlade om att jag hade min hund okopplad två minuter på gräsmattan utanför för att träna, och jag har henne totalt under kontroll och gripbar. Dessutom är det världens snällaste tik som inte "hoppar på" andra hundar. Då blir jag grinig…

Karmatarerskanise
0

Det beror mycket på hur man säger till andra om hur de bör göra med sina djur. Sen beror det också på ägaren. Somliga är smarta, andra inte. Precis som vissa lägger sig i utan anledning och andra inte.