Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 3105 ggr
Itchy
0

kryptochid = aggressivitet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min kusin har en 2årig krypt hane som på senare tid blivit väldigt aggressiv och "uppkäftig"

och jag undrar nu om det kan ha med att göra att han är just krypt och det blir mer värme på testikeln som ligger kvar i buken eller likn…

tacksam för svar

You can't spell Bitchy without Itchy

AnneN
0

Har för mig att de precis som klapphingstar kan bli extra hormonstinna så ja hans temperament kan till viss del bero på att han är krypt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

anaprincess
0

Har aldrig hört om en hund som är krypt och aggressiv pga det. Träffad några kryptar och dom har varit som vilken hund som hellst.

Mischa
0

Jag tror personligen inte att det har något med saken att göra, (testiklarna borde ju fortfarande bidra till testosteron) har inte hörttalas om att det skulle påverka, har bara den ena ramlat ner eller är båda uppe?

≧◔◡◔≦

Maddepadde
0

Händer rätt mycket i 2-årsåldern hos hanhundar, speciellt hos raser som mognar lite senare.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

[Hilo]
0

Håller med Madde - även fast jag träffat krypta, aggressiva hundar så tvivlar jag på att det är anledningen.

Tangotime
0

Svårt att jämföra hästar med hundar. En hingst och valacks humör är ju ganska stor skillnad på medans en kastrerad och en okastrerad hane inte är så stor skillnad på oftast.

Jag har en krypt hane och har träffat ganska många och jag har inte märkt att dom skulle vara mer annorlunda en vilken hane som helst. Tror som någon annan sa att det hänger i hop med åldern.

[Hilo]
0

#6 Hmm, är inte den skillnaden relativ? Personligen har jag träffat hundar före och efter kastrering och märkt en Enorm skilland.. Hästar kan jag dock inte ett dyft om, och har inget att säga om hur det ligger till där..