Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2531 ggr
Rafflan
0

Galen i igelkottar?

Min yngsta hund är galen i igelkottar, ser han en igelkott drar han som en galning och man får nästan släppa ihop honom från den. Och denna vår har vi haft massor med igelkottar i vårt områda. Även inne på vår tomt, när man släpper ut han på gården går han och nosar som vanligt, plötsligt stannar han, stelnar till och nosar försiktigt men intensivt, då är det bra på med skor och ut å  haffa honom för då har han hittat en igelkott i häcken eller liknanade.

Jag är ju rädd att dem ska skada honom om han blir för på eller att han ska slå med tassen på dem (han gör det när han busar) så han kanske skadar dem :/

Någon annas hund som är galen i igelkottar?

AnneN
0

Båda mina hundar är helt galna i igelkottar!

Velvet som i vanliga fall inte alls är intresserad av att spåra klistrar nosen i backen och följer spåret som på räls om hon känner doften av en igelkotte, ser de en så får man dra dem med sig därifrån för de blir nästan totalt okontaktbara.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ElinLilja
0

Min är likadan hon bara älskar dom! Drar också i väldans fart emot dom men de få gånger som hon nått fram till dom så har hon bara nosat och gnällt, precis som vad är det här matte!?!

Patriszija
1

Min är också likadan. Det kan springa en hare framför nosen på honom och han bryr sig inte, men igelkottar då blir han galen och hänger i halsbandet :p.

Jespersen
0

Igelkottar är en favorit hos mina med.. Har dock inte hundarna lösa i bostadsområdet så det är inget problem för oss :) Men hänger i kopplet, det gör dom.

Fridaaaa
0

Min farmors hund är helt galen i igelkottar! Han gör utfall mot dem, morrar och skäller på dem. Helt galen blir han! Haha han är en Cairnterrier.Han kan känna lukten av dem på andra sidan häcken och fara helt plötsligt igenom häcken för att hitta igelkotten :P ser dumt ut! En igelkott gick till anfall mot han en gång för att den blev upprörd och trängd (han hade sprungit under altanen för att få tag i stackars igelkotten)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.