Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3789 ggr
stallostby
1

Något i halsen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund har till och från under ett par månader kanske, låtit som om hon ska kräkas, Inte ulkat utan mer hostat så hon kväljer sig. Som om något sitter i halsen. Ibland kommer lite skum upp. Tänkte prova med avmaskning. Men någon som har någon annan idé om vad det beror på?

Hon är nästan ett år.

Tangotime
0

Be en veterinär kolla Tonsillerna på din hund.

NaimaG
0

Kan också bero på vilket halsband ni använder. Rätta mig om jag har fel men använder ni exempelvis stryp eller halvstryp på hunden så skapar det obehag och kan även skada hunden. Men be en veterinär kolla på den.

stallostby
0

Nje halsbandet tror jag inte då vi tar av det nattetid. Men annars är det typ den "stryp hostan" hon visar..

Tangotime
0

Jag hade absolut kollat tonsillerna. Tonsillit.

Hellis
0

Jag tycker det låter som kennelhosta. Det brukar inte vara någon fara om det inte håller på längre än ett par veckor, men har hon hostat ett par månader tycker jag ni ska ringa och prata med en veterinär.

stallostby
0

Hon är bättre nu. Upptäckte för en tid sedan en rosa fläck i gommen som såg ut som ett sår eller möjligen en naturlig rosa pigmentfläck. Men den ser ut att ha blivit mindre.. kan det varit något i gommen som stört henne?

Linnea
0

Kan har varit en pinne som fastnat men då brukar dom lukta förj-vligt i munnen.

Skynda långsamt så går det fortare.