Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 4201 ggr
EmmaVarg
0

!!!EFTERLYSES!!! SCHÄFER/HUSKY TIK

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag saknar min förra hund och undrar ifall någon kanske vet var hon bor nu?  Här är information om henne;

hon blev överlämnad till några som skulle passa henne när jag och min familj skulle åka till turkiet och sedan när vi kom hem fick vi aldrig tag på som som skulle ha passat henne.

Hon är född 2007, så borde vara runt 3-4 år nu.

Hon har ett brunt och ett vit/ljusblått öga. (Ej blind..)

Jag hade henne sommaren 2008, Hon heter Lexi och på hennes papper stod det att hon var en vit schäfer men hon ser ut som en Siberian husky / Schäfer.

hon borde vara nånstans i göteborgsområdet om hon inte sålts vidare längre bort…

Bilden jag infogade är inte på henne men är rätt så lik till utseendet.. fast lexi var nog lite mörkare på ovansidan av kroppen. ska  försöka fixa bild på henne men jag vet inte var jag har det nu Obestämd

[veralera]
0

Var bör hon vara i Sverige?

Jag har precis varit i kontakt med en kompis som i sin tur har en kompis, med en siberian husky/schäfer bladning som han tänker avliva om han inte hittar hem till…

Har ingen aning hur den ser ut för har inte träffat än. Bara reagerade på inläggets titel…

[veralera]
0

Ah läste nu att det stod att hon skulle finnas i göteborg…

[Empisen]
0

#2 Men hon skrev "om hon inte sålts vidare", så det kan mycket väl vara så att ni pratar om samma hund..

[veralera]
0

Mjä fick intrycket av att denna hundägaren var väldigt oseriös så tvekar på att han åkt ända från malmö till göteborg och tillbaka bara för en hund…

Och kom på nu att den var yngre, under ett år(I) haha. Fast man vet ju aldrig om han ljuger. ENklare att bli av med en 7 månaders "valp" än en 4 åring…

Jag ska se den (en kompis ska kanske ha den) så kan ju ta en bild just in case.

EmmaVarg
0

#4 Okej,  när du har en bild på den så kan du lägga in den här ?
de är ju inte helt omöjlligt att de inte är hon

EmmaVarg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hitta jag en bild på henne!
men denna bilden är tagen då hon var mellan 4-7 månader så hon kanske ändrat färgen lite nu när hon blivit äldre.

saknar henne jättemycket :/<3

[Empisen]
0

Ush vilka hemska människor, som bara tog hunden sådär… !

Du vet inte vad dom som passade henne heter? Isåfall kan du väl anmäla dom!

EmmaVarg
0

#7 jag kommer tyvär inte ihåg det.. det va så länge sen, när hon var runt ett år..

[Empisen]
0

#8 Vad synd.. Annars skulle det varit lite lättare..
Dina föräldrar vet inte heller?

Heidii
0

Kände ni inte "hundpassarna" eller var de typ ett hunddagis ?  FY vad hemsk!! Beklagar..

EmmaVarg
0

#10 , nej vi hade lagt upp en annons bara på ifall någon kunde passa henne medans vi va borta så vi kände inte dom .. :/

urfaren
0

Fy jag hade aldrig vågat lämna bort min hund till okända sådär. Stackars dig hoppas du hittar henne.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Heidii
0

Nej inte jag heller, ursh :O .. men får hoppas ni hittar henne!!

Ilya
0

Men vad hemskt! Jag hade aldrig klarat att lämna min hund hos okända genom en annons.

Har hunden alltså varit försvunnen i 2 år? Har du satt ut tidigare efterlyses annonser elr dylikt? För det är ju lite märkligt om du sätter ut annons först nu 2 år senare, tänkte jag..

Håller tummarna för att du hittar henne igen och att hon är oskadd.

EmmaVarg
0

#14 jo, eller vi var borta i typ tre månader ( hela sommarlovet) o sen tog de ju lite tid att lixom ringa några gånger, o sen la ja upp en efterlysning men  ingen hade svarat så jag hade typ gett upp men testar på nytt nu..

Ilya
0

#15 Jag förstår.. så fruktansvärt att det finns såna människor som tar andras hundar.

Håller tummarna för dig!

Gluskap
0

Har ni ens polisanmält det? Ni borde väl ha några kontaktuppgifter?

EmmaVarg
0

#17 jag ringde in men de är helt värdelöst då polisen nuförtiden knappt gör något åt det.

dom sa att det var vårt fel att vi lånade ut henne o att dom inte kan va säker på att vi är ägaren utan bara "luras" för att vi vill ha hunden eller nåt..! :S

Gluskap
0

Enligt din press är du 14 år?
Det innebär att du bara var ett barn när er hund försvann. Ringde dina föräldrar polisen? Några papper har ni väl på hunde, eller dom lämnade ni med till dom som skulle passa den?

EmmaVarg
0

#19  jag var typ 12 då, jag och en kompis som är två år äldre än mig ringe eftersom min mamma är dålig på svenska.

o ja har ingen aning om ifall vi lämnade med papprena :S

Heidii
0

Oftast lämnar man väl inte med papprena till någon som inte ens ni känner ? .. Då har ni ju blivit lurade helt och hållet, tyvärr men sant!