Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 7779 ggr
[Hilo]
0

Markeringsskydd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej.

Har en jourhund här hemma som har en dålig vana att markera inomhus..
Under träning m.m. vill jag gärna ha ett markeringsskydd, men har aldrig behövt använda det innan så jag har ingen aning om vart man ska leta..
Har letat runt lite, men inte hittat några..

Hjälp tas tacksamt emot.

Gärna tips på hur man tränar bort detta.

Det är en amstaffkille på 7 månader - icke kastrerad.

powderpuff
0

Här finns som man kan beställa :

Skvättskydd.

En länk till, hon är super duktig att sy på beställning, har beställt en del av henne. Hon kan säkert sy upp en till dig :

Ninas hundkläder.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

[Hilo]
0

#1 Tack!

Brullebro
0

Du kan ju göra ett själv ;P Mycket enkelt som vi har när hunden löper. Du klipper ut en bit tyg, som en tre kant. Men ett "hörn" ska vara längre, en rektangel typ.. Den ska vara ganska stor, med lååånga hörn, nästan så det blir som snören (Ursäkta, jag är sämst på att förklara saker) I mitten gör du ett hål för svansen, och sen tar du dom två lika långa "hörnen" mellan bena och upp på ryggen och knyter över "rektangel biten".. Ehe, ursäkta förklaringen! Kan ta kort annars. Så billigt och enkelt. Plus att det är ett bra skydd!

powderpuff
0

hittade en sida där det finns beskrivning på hur man syr själv Skrattande

Sy eget skvättskydd

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

[Hilo]
0

#3 Tack, men har varken ork, lust eller tid med att hitta tyg, och hitta symasikin, eller hitta nål och tråd..Eller att sy öht Flört Letade mest efter en sida, typ djuraffär där man med ett klick kan beställa hem ett hem till brevlådan Glad

Brullebro
0

Här kommer bilder i rad.

1. Den kommer till att vara ganska stor, då den här är till en dvärg pudel ;)

Brullebro
0

2. In med svansen och den "långa" biten på ryggen.

Brullebro
0

3. In mellan bena.

Brullebro
0

4. Upp på ryggen och knyta om.

Brullebro
0

5. Och den sista långa biten knyter du bara fast där :)

Funkade bra för oss ;)

Karizma
0

10 såg ju lite roligt ut det där, men följdfråga ang detta: Räcker det med att man har bara på något så lyfter dom inte på benet?

Sen Hilo: våran daghund markera inne jag fick då tips ang detta o lätt var det med :)

Gå ut o rasta honom väl innan han får gå in, Låt han vara inne nån minut sen ut o kissa igen då kan man ha på sig utekläderna o bara ut en snabbis sen in igen. Våran daghund lyfter inte mer men tar iaf extrasvängen för vara säker.

[Hilo]
0

#11 Tack, ska testa det, om han inte skärper sig.. Kan ju "bara" vara att han är på ny plats.. Så vi får se.. Gjorde om ett tikskydd sålänge, haha.

Karizma
0

12, ja lyfter dom inte hemma eller om han är van att gå hem till andra så är det just pga andras hundars "mark" då märker dom ut att dom minnsan vart där Flört Sen om dom kommer hem till dig så be dom rasta honom väl innan han får komma in det skulle jag kräva. Sen kan man stå för snuffsvängen själv, jag går bara ut på gården o erbjuder en buske o träd nu som sakt var kissar han inte mer varken inne lr mitt erbjudande. Men 2-3 första gångerna han var här så lyfta han en gång han han kissa dom andra g¨ångerna har jag hunit säga till han o sen ut :)

[Hilo]
0

#13 Ja, nu är det ju så att han bor här ett tag, så det är ingen som kommer hit och lämnar honom om dagarna, utan han finns här 24/7 nu och några veckor framåt, hehe.

Karizma
0

14, Aha ja då får du vakta så tar du han på bargärning o sen ut antar jag :)

Bogart
0

Till daghunden som jag hade ett tag så tog jag helt enkelt en lång remsa tyg från en gammal t-shirt som jag satte en binda på och knöt på hunden. Enkelt och billigt! För en större hund så kanske man behöver ta ett lakan eller något liknande. Räcker inte en binda så får man väl sätta dit en blöja istället.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Rafflan
0

Bara att börja om med "rumsren-träning" låter det som ;)

ingann
0

Jag lurade till mig ett par blöjbyxor av en kompis som jag klippte hål för svansen i när min var i markeringsfasen.. Sen stoppade jag in en binda undertill som samlade upp dropparna;) Han gillade dem faktiskt och kom direkt man plockade fram dem…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Hilo]
0

#17 Njae, det är Rent markeringskisseri.. Könsmognadsfasoner.. Så det blir till att träna att man markerar inte inomhus.. Glad

Karizma
0

18, smart, funkar säkert bra för löptikar med :)

Vattnadal
0

Vi har haft tikskydd som är lite för stora på våra grabbar. Vidar har det hos mamma, om han inte hålls 200% koll på, och får vara max 1m från mig. Funkar även att ha som lite extra hjälp när man har löptik. Bralla på både tik och hane ger den där extra sekunden man kan behöva om man råkar mista i 100% koll en sekund vid fel tillfälle.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Brullebro
0

#5 Ingenting behöver sys heller ;) Det är bara att klippa

[Hilo]
0

#22 Ja men då ska man ha tyg över, haha! Synd att man inte är en sådan som spar på onödigt som Kan komma att komma till användning sen Flört

Brullebro
0

#23 Haha jaså, men ja.. Ett gammalt lakan?

[Hilo]
0

#24 Hehe kanske har funkat. Nu är han dock inte kvar, så problemet finns inte hos mig.
Sen slutade han efter en natt att markera… Men tack för bra tips :)