Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 7983 ggr
iamuglyy
0

hund som är bög?

Kan en hund vara bög?

Min hund har träffat 4 tikar tror jag, han visste inte hur man gjorde, inte ens efter 4:de.

Han juckade lite på huvudet på alla hundar och slickade dom där bak. Sen nu dom senaste två dagarna så juckar han på sin korg jättemkt och snabbt, det där lät fel men iallafall han beter sig som en bög(ta inte illa upp)

Catnap
1

Om du är ute efter att para din hund så hoppas jag att du och uppfödaren (tiken ägare) är insatta i avel. Förlåt om jag har fel, men på ovanstående inlägg låter det inte riktigt så. Om en hanhund inte vill para så är det oftast för att tiken inte är i rätt tidpunkt på löpet. När tikarna är redo är oftast hanarna det med, de känner när det är precis rätt tidpunkt.

Det finns arter där man har sett att vissa individer är homosexuella, men det har inget med din hund att göra, den verkar ju snarare vara objektsexuell i så fall. Skämt å sidor. Jag har aldrig hört talas om homosexuella hundar, vilken tid i löpet var de fyra tikarna som ni nhar försökt para hunden med? Hur gammal är din hane?

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Karizma
0

0. du är någ inte så gammal och tror inte du änds har läst en bok om hundar? Hur gammal är din hund o tror du att hanar juckar på alla tikar?

Hundar kan jucka på varandra tik-tik hane-hane- tik på hane o hane på tik det handlar inte om parning. Jag rek att du läser lite böker gärna av Anders Hallgrens

Nikkis
1

Ja, din hund är fetbög…………………………..

[veralera]
0

Hahaha det är sånt här jag älskar med ifokus:P

iamuglyy
0

dom som haft tikarna har varit erfarna.

iamuglyy
0

;) skämtinlägg, ni kom på mig. Sorry.

Starfall
0

Jaså, jag visste inte att homosexuella brukar jucka på föremål? Det var nåt nytt ;)

Nej då, jag tror absolut inte att din hund är homosexuell. Det vekar mer som att tiken inte var i den rätta tidpunkten för parning, tiken är inte parningsvillig genom hela löpet. Hur gammal är din hane? Det kan även vara så att han inte är riktigt mogen mentalt för att para tikar.

Mvh
Caroline

Karizma
0

6, Jag skämt okej. Obestämd

LinaK
0

Fast ibland kan man undra om det finns gayhundar, vet en hund som BARA bryr sig om hanhundar, juckar och blir som alldeles kär. Men bryr sig inte om tikar överhuvudtaget, löptikar är inte intressanta alls. Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Rafflan
0

min yngsta hund är stenhårt gay! på tikar som ska börja löpa eller har slutat löpa luktar han bara massor i rumpan, men på våran andra hanhund ska han minsan jucka på hans huvud, det ser så dumt ut XD

Bunn
0

Rätta mig gärna om jag har fel, men meningen med iFokus är väl att man ska kunna ställa frågor om det är något man vill ha svar på, avsett hur gammal man är?