Hundvakt= inte ta ansvar?
Själv tycker jag inte det. Men det anser min mamma. Har fått förfrågan att köpa en valp av en uppfödare nära mig. Uppfödaren har erbjudit sig att ha hunden hos sig på dagarna då hon är sjukpensionär och vi kan inte ha hund annars. När jag slutar skolan och föräldrarna inte jobbar finns massa tid till hunden. Föräldrarna säger att det är fel att hunden ska vara hos någon annan mycket, att man inte tar ansvar ordentligt då. Vad anser ni?
Nu frågar du efter personlig åsikt.
Min Personliga åsikt är att har man inte tid för hunden - köp ingen hund.
Jag skulle t.ex. inte skaffa hund om jag inte kunde ha med mig dem på jobbet.
Sambon jobbar 40 timmar/veckan = normal fulltid.
Jag jobbar som tim. så det kan variera allt från 45 timmar/veckan till kanske en timme på en månad.
Så jag säger, vänta tills du flyttat hemifrån, och slutat skolan om ni inte har tid för hunden.
Visst kan man ha hundvakt, men personligen anser jag att måste man ha hunden på hunddagis eller dagmatte fulltid, så tycker jag att man ska vänta..
Jag tycker helt tvärtom mot Hilo:)
De flesta går i skolan/arbetar och det hindrar inte att man kan vara en ansvarsfull hundägare. Dessutom är det uppfödaren som ska vara dagmatte vilket då är ett hem där hunden redan har en trygghet…
Vad blir bättre av att vänta tills du flyttar hemifrån och slutat skolan? Då måste du ju ändå skaffa ett jobb för att ha råd med hunden..
Enligt min åsikt så är man en mycket mer ansvarsfull hundägare om man har en dagmatte än om man lämnar hunden ensam under arbetsdagen..
För vad gör man om man som Hilo skaffar hund medan man kan ha med den på jobbet och av nån anledning måste byta arbete dit hunden inte får följa med? Omplacerar?
Detta är min personliga åsikt:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#2 Om jag anser att hunden har det bättre hos någon annan = har tid med den, så omplacerar jag