Hur många gånger om dagen?
I lördags hämtade jag min lilla blandrasvalp, världens sötaste lille prins på 12 veckor, blandning chihuahua-pudel. Allt har gått superbra så här långt och han är helt rumsren under nätterna, vilket är jätteskönt. Men jag funderar lite på hur pass många gånger om dagen det är normalt att de gör sina behov, för så som jag förstod det innan jag hämtade hem honom så kissar och bajsar valpar i princip hela tiden. Så jag har tagit ut honom efter varje lek-, sov och matdax men han kissar inte mer än 4-5 ggr om dagen och bajsar 1-2. Är det normalt? Eller är det för lite? Han får mat 4 ggr om dagen och dricker tillräckligt, skulle jag tro i alla fall. Tycker att det är väldigt lite, men det är kanske helt enkelt så det ska vara? :)
Jag har ingen valp ännu så just kissandet kan jag inte svara på men bajsa det kan dom göra som din 1-2 gånger per dag.

Jag tycker att det låter som omm den kissar sällan, men om det är onormalt lite vet ja inte. Min valp i den åldern kissade för det mesta ute flera gånger om dagen och inne några gånger om dagen (hur mycket vi än sprang ut så han det alltid ske någon olycka) jag upplevde det som att det kissades ganska mycket när de är små valpar och rör sig så mycket som de gör. Prata med uppfödaren om du är osäker.
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus