Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1791 ggr
Cheetah
0

Jobb och hund

Hej!

Jag ska snart flytta och påbörja "vuxenlivet" med jobb och allt sånt. Det jag är osäker på det är hur jag ska lösa det med min hund.

Det bästa vore ju om man kunde hitta ett jobb som man kunde ta med honom till, eller ett jobb som ligger väldigt nära så man kan gå hem ofta. Men det är ju inte alltid det går heller..

Så det jag tänkte fråga var hur ni gör med era hundar? Tar ni med dom, har hundvakter, åker hem på lunchen?

Har ni några tips?:)

[Hilo]
0

Jag har med min hundarna på jobbet..
Ibland får de vara hemma om sambon har lust, men annars är det inga problem att ha dem med..

Cheetah
0

Okej:) Det vore skönt om man kunde hitta ett jobb där han fick följa med!

[Hilo]
0

#2 Jo, fast jag kan tycka att jobbet går före.. Man måste ju överleva, och måste kanske ta ett jobb som inte alls passar ens villkor, tyvärr.. Man kan inte vara kräsen..Glad

Cheetah
0

#3 Nej, precis! Och jag som inte har så mycket erfarenhet eller utbildning kan inte ta vilket jobb som helst liksom. Just nu så måste jag ta det jag får tills jag kan göra det jag vill göra. Men det är ändå svårt när man har hund, jag måste ju se till att han mår bra också:)

Karizma
0

Då tycker jag man kan vara i god tid att hitta en bra dagmatte/husse till sin hund. Eller hunddagis fast det är inte alla som trivs på dagis. :)

Sandra
0

Min kille har jobbat precis brevid där vi bor fram tills nu. Så han har gått hem på lunchen. Men nu ska han jobba längre bort, men kan ta med sig vovven så han får ligga ute i solen/skuggan medan husse jobbar. Charlie var med husse första dan idag o han är grymt trött efter att ha varit ute så länge. Mycket dofter o nytt ställe. Han lär sova som en prins inatt= matte får också sova gott Glad

Cheetah
0

#5 Jo, det är nog en bra idé att göra det:)

#6 Vad skönt att han kan följa med till jobbet:)